torsdag 26 januari 2012

Om Harry Potter

När jag var där i lågstadieåldern och alla började läsa Harry Potter så minns jag att jag var sådär "vad är det där för fåneri, och alldeles för tjock bok också". Sedan ändrade jag mig typ på en natt och läste första boken och efter det var jag fast och blev big time Harry Potter fan. Minns att jag skrev upp en dröm där jag drömde  att jag träffade självaste Harry. Måste nog ha varit coolaste drömmen under mina hp-lover år. (Ta inte mig fel jag är fortfarande stort fan av böckerna men jag kanske inte sitter och väntar på ett försenat hogwarts brev och bygger trollstavar eller mumlar förbannelser över folk). 

Nåja det vad jag vill komma fram till med detta inlägg är det faktum att jag inatt typ 10 år senare drömmer en liknande dröm om att jag var helt salig och träffade på dessa karaktärer. När jag vaknade var jag sådär att bara....what the....?!! :D Haha ganska roligt dock.. jamenar det är ju inte varje natt man får träffa på en trollkarl ! 


Här är en spooky bild på mig från i morse. Är slående lik en zombie faktiskt....

2 kommentarer:

sophia sa...

jag är typ enda litteraturvetaren som inte läst HP! började dock med första boken i julas och blev fast - det är ju hur bra som helst! bättre sent än aldrig? :) jag har dessutom sett bara dom två första filmerna (då jag var 12-13 år, så jag har glömt typ allt)

anledningen till att jag började (förutom pga utanförskap, haha) var att man ska ha läst ALLA HP-böcker till en kurs jag ska gå i mars :)

Sofia Troberg sa...

Haha :D Jamen som du sa bättre sent än aldrig! Har du läst alla nu då?