onsdag 4 januari 2012

LCHF

Nu då min "äta vad jag vill" period som jag haft kring jul och nyår är slut så skall jag återgå till min vanliga kolhydratsfattiga diet. Nu får jag fortsätta att skapa mina underbara mat-kreationer som jag sysslat med sedan mitten av sommaren. Min stackars mage har nog tvingats genomlida en hemsk period nu när det varit ledigt, den kommer nog att tacka mig nu när jag återigen slutar att proppa den full med dessa kolhydrater.

Eftersom mina kulinariska hjärnceller nu har vaknat till liv och för att jag är ganska så kräsen när det gäller mat (det måste med andra ord alltid vara jättegott) så har jag bestämt mig för att fixa ihop en egen liten receptbok som skall innehålla alla mina favoritrecept och lite till. Just nu har jag ingen som helst ordning på mina recept (vissa är på en lapp, vissa i bok och vissa på datorn). Så kanske detta är lösningen på mina "vafan ska ja äta idag" problem.

Här kommer några bilder på lite LCHF mat vi lagat:

LCHF bröd

Denna maträtt kallar jag "Mammas strampensmörgåsar" (utan bröd då förstås)

Fyllda tomater

kycklingcurry gryta

Ost och baconsallad

Halloumiost sallad

Biff med sås ala Kristian, mögelostfyllda champinjoner och sallad

Omelett med bacon och tomat


Grillmat

Blomkålsmos med lax
Kycklingsallad

2 kommentarer:

Anna sa...

mmmm blev hungrig ja nu :D

Min Naturliga Sida sa...

Oj oj vad allt såg gott ut ! Du ska verkligen samla dina recept för den boken vill jag också ha ! Duktigt ! :)
h. mamma