måndag 23 mars 2009

En liten sammanfattning!

Hej, Idag är det måndagen den 23.03.2009. Jag Sofia Troberg mår illa och ringde just till jobbet och sa att jag nog stannar hemma idag. Blev illamående ren igår innan jag skulle gå och lägga mej, idag är det inte så mycket bättre! Nu sitter jag då framför datorn, vilket jag absolut inte borde göra, för mitt illamående blir inte precis botat av det, men jag gör det iallafall, troligen för att jag är lite smått korkad ibland (; haha! Jag hade just en sticka i foten, den gjorde så ont så jag kunde inte ens stå på foten! Men jag fick just den utdragen med hjälp av en sax en nål och en pincett (och lite svett,tårar och septidin)

Helgen var överraskande rolig! Och nu kommer jag att berätta vad jag gjort ganska så i detalj, så detta inlägg kommer att bli svinlångt, men jag har faktiskt inget annat att göra (; Ni får välja själv om ni orkar läsa eller inte! Det är nog ganska underhållande till en viss grad iallafall (;

Fredag
Vi startade ungefär 09.30, och började köra den långa vägen till vår Huvudstad. Vårt första stopp var Juustoportti, där mitt mål var att köpa paprikaost, medan mamma och pappas mål var att stå i snön utanför själva juustoporttihuset och gräva bland prydnader efter en Geocash!
Geocashing är mamma och pappas nya hobby. För de som inte vet vad det är så kan jag förklara att det är något så nördigt som att folk över hela världen har lagt ut och gömt små plastburkar eller något liknande på olika ställen med listor i sig dit man kan skriva sitt geocashing namn för att bevisa att man hittat den! man hittar dem med hjälp av en internetsida och GPS koordinater!
Så halva helgen har alltså spenderats till att stanna på olika ställen och gräva efter plastburkar med papper och ibland några häftiga småsaker innuti! Ibland kan man också ta nån av de små grejjerna inne i "burken" och föra den vidare till nåt annat ställe! (Jag tror iallafall att det är såhär det går till) Nåja iallfall så skämdes jag lite när hela familjen stod i snön där och rotade överallt efter nån "skatt" som de ändå inte hittade.
Sedan bar det av till IdeaPark, jag vrålshoppade på Ginatricot! Jag vet inte varför jag älskar deras kläder! Kanske för att gud har gjort denna butik enkom för mej (; För allting passar!
Vi åt i IdeaPark också, på nån Beef-restaurang! Fyfan vad det var äckligt!Fastän jag tog kyckling så smakade det inte vidare och konsistensen var gummiaktig! :|
På bilden är jag och mamma som fick leidon av att vänta på simon och pappa som stack till biltema så vi for på en lonkero/öl (; Sedan kom vi äntligen fram till Köklax där mina kusiner bor! Möttes i dörren av glada släktingar och en söt pojkvän som mommo och moffa hade plockat upp vid alberga, tror jag? Haha, det var ganska ironiskt kul det också, eftersom mommo och moffa hade sökt kristian på esbocentrums tågstation, medan kristian stod vid alberga typ 15kils längre bort (; Nå de ordnade sig det också tillslut!
Den kvällen så åt vi bara och sedan gick vi och sova!

Här är vad jag shoppade i IdeaPark




Lördag
Vaknade och fixade oss! For till kyrkan och jaa..(detta har jag redan berättat om) Men vad jag inte har berättat om är hur otroligt glad jag är över att Kristian ville komma med dit till köklax, och umgås med hela min släkt och tillochmed komma med till kyrkan för att se min kusin bli konfirmerad, helt frivilligt! Kristian är rolig, tillochmed kyrkan blev underhållande när han satt brevid mig och fjantade till det hela på ett gulligt sätt ^^! Nåja, sedan var det konfirmationsfest och mat och dryck! Sedan drog då jag och simon och kristian till stan. jag säger bara det, tur att jag kan hesacity "utan och innan" för både simons och kristians lokalsinne är inte det bästa (;
Sedan innan vi skulle ta tåget tillbaka till köklax så gick vi in via Smarket! Oj vad jag älskar dendär butiken, den är ju grym, det finns ju allt man bara kan tänka sig att köpa i matväg där (;
Och gissa vad jag hittade där? FONTANA juicen! :D minns ni tjejer, dendär grekiska juicen vi drack och blandade drinkar med i Ayia Napa! Jag köpte hem en sån.
Sedan när vi kom tillbaka till köklax så var det bara att chilla och dricka lite vin och äta mer smörgåstårta! sedan se på tv,sova och kramas med älskling!

Söndag
Söndagen var härlig! Vädret var strålande och det var "varmt" där nere i södern (; Vi gick på långpromenad och skattjakt hela släkten och kristian, vi var över 10 pers varav tre gick med GPS i högsta hugg och alla sökte vi olika cashar som fanns i köklax! Vi hittade minst 6 stycken om jag minns rätt ! Det var så skönt, jag gick endast i tights, shorts och tjockylletröjja!
Det var roligt enda tills de såg att en "skatt" fanns mitt inne i nånslags bergområde som var täckt av skog! Och jag då som inte alls hade planerat nån långpromenad i skogen i helsingfors så hade ju bara tagit med skor med klack! Så där gick jag då, med svinhala klackstövlar mitt i nån fucking skog! Jag kände mig som nån spoiled brat som inte kan ta på sig ordentliga kläder! Men så var ju faktiskt inte fallet! haha, jag har ju tillochmed varit scout, for fuck sake!
Nåja, Med mina hala skor så gick det alltså inte så fort frammåt så jag och kristian lämnade lite efter, vi gick längs med stigen som de andra hade gått på, men mittiallt så delade stigen sig och vi valde den ena, som förstås var fel! Så efter en stund märkte vi att det var helt tyst, inge ljud någonstans, och jag ropade ifall någon var nära, men nix! Haha, vi lyckades gå vilse i en liten skog i esbo! GREAT! Nåja vi måste ringa mamsen som skickade mommo att komma och kolla vart vi hade gått (; haha, YES räddad i skogen av mormor! Jag var förstås arg som ett bi för att di hade lämnat oss dit bakom! Haha, herregud! Nåja, sedan stod vi på ett berg och väntade på att resten skulle hitta "skatten" ! Kristian roade sig med att klättra i en liten tall och jag med att svära om Esbobjörnar som snart skulle komma och äta upp oss om inte vi slapp ut ur dendär skitskogen (;
Sedan var det bara att packa allting, äta tortillas, föra kristian till Vanda till nån tiri som han skulle fara tillbaka till Milin med! Men då var det ju också ett problem eftersom han inte svarade! GAH! nåja vi satt in adressen på GPS och körde dit (efter massa felkörningar från mammas sida) Vi kom till nåt konstigt område dit jag absolut inte ville lämna kristian! och hans kompis svarade fortfarande inte! Just som vi bestämt oss för att föra Kristian till ekenäs själva, så dyker hans kompis upp mitt på gatan? Nåja, det var ju ren tur! :D Sedan körde vi fel några hundra gånger till innan vi äntligen var påväg mot vasa! stannade vid juustoportti pånytt för att försöka hitta dendär cashen ! Denna gång så hittade vi den (; YEY! Sedan hem och sova ^^

Idag skall jag och köra med bilskolan klockan 5! Hoppas verkligen jag mår bättre då!
Kommer mera bilder sen^^

1 kommentar:

Malin Nyman sa...

Ja jösses va långt :D :D och JAAAA, fontana-juice! Minnen... ;)
Låter som en riktit kiva helg!