onsdag 28 mars 2012

promenad och cykling

Igår var jag och Dansbands-Jenz (also known as Jenny) ute på långpromenad. Så skönt då kvällarna börjar vara  ljusare och orken att röra på sig har krupit fram från sitt vinteride. Dessutom har det nu börjat dofta dött gräs och lera överallt.. och det är ju bästa vårtecknet som finns. Sedan att det är svinkallt och snöar emellanåt så ignorerar vi totalt. Jepp!

Vi är som vanligt mycket snygga och poserar enligt alla tricks vi lärt oss genom att titta på topmodel. Extra coolhets poäng för att vi har båda lysande neon jackor också.

 Söt-Jenny
Jag
 Jättesnygg bild från pappersbron

Idag har jag och Kristian varit och cyklat till Lidl i melmo. Där köpte vi Grekisk jugurt, 81% choko (för jag läste i tidningen att regelbundet intag gör en smalare, jojo sant), vitaminbrustabletter, godis åt K, godis åt A-K och ett par gym-skor åt mej för endast 19,90€. Skönt att cykla men jag känner att min kropp tycker den skulle behöva en vilodag nu. 

Nu en fråga till er som tränar mycket? Vad tycker ni? Fördelar och nackdelar med att cykla, powerwalka, springa? Vad ger mest? vilket är effektivast? bättre att gå längre än att springa kort? 

4 kommentarer:

iida sa...

Jag promenerar en hel del.
Dagligen.
Jag tycker att det ger mer att gå längre sträckor i relativt snabb takt än att t.ex. springa korta sträckor.
Man hinner både njuta av den friska luften och naturen på ett annat sätt, samtidigt som man ger kroppen massor av motion.

I längden blir det dock lite långtråkigt att ge sig ut på en timmes promenad en till två gånger per dag, så ibland går jag oftare i typ 20 min/promenix.

Rekomenderar alltså att gå mera, det ger så mycket! :)

Sofia Troberg sa...

Tack så mycket iida för att du delade med dig :) jag tycker själv också att det är bättre att gå långa sträckor än att springa korta. När jag springer så springer jag istället relativt långa sträckor så kroppen hinner komma igång :)

janina sa...

ja tycker allti de känns bättre att springa! men ibland orkar man ju bara int, så om man då går ut o går så e de ju allti "bättre än ingenting" :D

men ja tror intervallträning ger mest! jogga lite, gå, spring urhårt, jogga, spring hårt, gå :D så kroppen aldri riktit hinner vänja sig vi en :D eller nå sånt.. :D sanningen e ju den att ja int har en aning om hu bra de nu sen e på riktit meen!

Sofia Troberg sa...

Tack för tipsen janina :D