onsdag 7 mars 2012

LCHF på Hesburger

Hesburger har två egna alternativ för oss kolhydrats skygga människor. Jag har under senaste tiden testat dem båda så nu tänkte jag skriva några ord om dem.

En måltid med hamburgare, cocacola zero och minisallad/mini morötter som heter karppurilaisateria. 

 Hamburgaren som helhet var väl helt bra och god men jag tyckte inte om vitlöksdressingen de hade satt dit in. Den passade inte dit alls. Som tur fanns det en annan sås också. Brödet är ganska platt och smakar nog helt ok för att innehålla så lite kolhydrater. Salladen jag tog istället för franska så var ur usel och inte ett dugg värt de extra eurona man fick punga ut för en "måltid". Varför de har minimorötter som annat alternativ förstår jag inte eftersom en äkta LCHF:are inte äter morötter.


Burgersallad
Nu var det ju så synd att just när jag skulle äta denna sallad/hamburgare så tappade jag smaksinnet så min bedömning blir lite halv. Men de få gånger mitt smaksinne visade sig medan jag åt så gillade jag faktiskt detta. Salladen under är ju förstås inget att hurra för men om man tar till dippar så fixar det även den sämsta salladen. Hesburgers Chilimajonnäs och Paprikamajonnäs är ju så jäkla goda så man skulle kunna doppa vad som helst i det och det skulle smaka gott. Så med dippar så smakade detta faktiskt helt okej.

1 kommentar:

Ammi sa...

Jag gillar burgersalladen riktit mycket faktist :) Mums.