fredag 9 mars 2012

Odling

Nu börjas det igen. Jag har just sett till att jag inte koppla av någå alls i sommar. Jag har nämligen sått frön igen.
Det är riktigt hemskt vad det kliar i mina gröna fingrar just nu. Har dessutom samlat alla möjliga frön och kärnor från frukter och grönsaker som jag snart skall peta ner i någon passlig kruka och se om det gror.

De jag har sått från fröpåsar är: Vattenmelon, Gyllenbär, chilipaprika, svart paprika och grön/röd paprika.
Frön som jag själv pillat ut hittills är avocado, grapefrukt och vattenmelon.

Jag har ännu tänkt fara till någon större butik och köpa några exotiska frukter och testa trycka ner fröna i en kruka och se vad som händer. Någon som har nåt odlings-tips?
Ingen fin odling. Men bara något gror och jag får plantera i finare krukor så skall jag laga både balkongen och mina växter riktigt fina!

2 kommentarer:

Daniel sa...

Inget påskgräs? :) Skåda faktiskt på nå fröpåsar vid lidl idag men int orkar jag laga nå, fastän jag gillar känslan tå man lägger handen över påskgräset. Se bara upp så int Tg kommer och planterar nå vid er från Holland :P

Sofia Troberg sa...

Haha nåmen påskgräset växer nå snabbt så det är ingen vits att så det ännu ^^, Hahaha tönt! Här odlas nog bara harmlösa växter :D