fredag 9 mars 2012

Fredagsmat

Dagens mat består av köttbullar i currysås med stekta grönsaker. 
Denna fredagskväll sitter vi som vanligt i soffan och äter. Men idag sitter vi även och snörvlar och hostar och har oss. Nå nu har jag snart flunssan över iallafall. Hoppas den hålls borta tills nästa vår. 

Alltså det är helt sjukt vad jag känner mig pigg och glad nu. Även fast jag är förkyld. Jag får alltid ett stort behov av att skapa saker då våren börjar komma. Måla, rita, så frön, laga mat, pyssla...mm. Man får också så mycket mer energi att vistas utomhus, träna och helt enkelt leva. Detta är nog absolut min favorit tid på året. Då man vet att det bara blir ljusare, bättre, grönare,varmare och soligare hela tiden. Awesome! 

Blev överlycklig just då jag hittade frön i några konstiga bönor jag plockade med mig från alanya. Planterade dem genast såklart. Undrar vad det blir för träd. Spännande!

Inga kommentarer: