söndag 11 mars 2012

Nördarnas kungar.

Jag kom plötsligt ihåg spelen Myst och Riven som jag och grannen spelade då vi var yngre. Måste genast prova spela de igen. Finns väl nuförtiden flera nyare versioner men dessa satt vi och kämpade med. Med lite hjälp av Internet och Pappa då förstås. Inga lätta spel dessa! De är båda såkallade "puzzle adventure games" där man måste klura ut en massa saker och vara jäkla observant för att slippa vidare. Någon annan som vågar erkänna att de nördat detta most awesome game ever?

Och med detta inlägg höjdes min nördighetsscore ännu med några poäng. Nu skall vi titta på "Knowing" med Nicolas Cage i huvudrollen. Den kommer från Nelonen och lär vara skitbra! Har inte sett den tidigare.



4 kommentarer:

Anna sa...

haha jag har spelat myst!

Lena sa...

Hej din lilla nörd! Klart man ska vara nörd! Det är ju också däför vi tycker att COD är töntigt nu eftersom vi spelat quake för läääänge sen ;)
btw, här är ett klipp för dig ifall du inte sett det redan
http://www.youtube.com/watch?v=m8rzkCkFIus&feature=youtu.be

Hälsningar "Grannen"

Lena sa...

och hahhahahaha här är också ett klipp för dig! :D
http://www.youtube.com/watch?v=VPmzI2Ymot0&feature=related

Sofia Troberg sa...

Hahahahaha awesome klipp hödu "grannen" (; ! Jag lovar jag var skiträdd för keen fisken fast de bara va på ett klipp (; Värre än skelettet från mysteriet på greveholm spelet :D