söndag 18 mars 2012

Den perfekta grapefrukten

(OBS! Innan ni börjar läsa detta inlägg så måste jag faktiskt berätta att jag nog är medveten om att det troligen är mitt nördigaste inlägg någonsin, men är min morgonmåls grapefrukt dålig så är hela min dag förstörd..sant)

Här kommer då alltså ett inlägg för er som alltid väljer fel grapefrukt och gråter blod då ni skall äta morgonmål och halva grapefrukten bara är skal. (Jo jag förutser att det inte bara är jag som är såhär kräsen när det gäller grapefrukter)

Jag har faktiskt flera gånger tvingats fara till flera olika butiker för att grapefrukterna har varit för dåliga. Nä jag skämtar inte...det har blivit lite av en skattjakt att hitta butiken som säljer de bästa grapefrukterna ( Just nu är det Sale på korsholmsesplanaden). Fan nu avslöjade jag mitt ställe... (antar fortfarande att ni är lika sippade i huvudet som mej när det gäller morgonmålets höjdpunkt)

Den perfekta grapefrukten skall vara:


- Helt slät utanpå, inga stora porer.
- Glansig yta, absolut inte skrovlig.
- Ganska mjuk
- Färgen utanpå kan variera från gul till ljusrödorange (beroende på om det är vanlig eller blodgrape)
- När man skär mitt i tu så skall bitarna vara stora
- Skalet skall vara tunt.
- Bitarna lossnar lätt från skalet när man äter med sked.
- Den är saftig

Idag hade jag en grapefrukt som var helt perfekt enligt mina kriterier och såhär såg den ut:


Inga kommentarer: