söndag 3 maj 2009

Vappen helgen 2009!

Jätterolig helg har det varit! Och jag har inte skrivit något sedan Onsdagen, så nu blir det ganska långt!

Torsdag
Kristian kom hem redan lite över 6! Och vi for in till stan för att träffa lite folk! Sedan drog vi oss mot Hovrättsparken där var det helt tjockt med folk som firade vappen i det fina vädret!
Vi skulle egentligen inte festa så mycket eftersom festen för vår del skulle vara först nästa dag, då Kristian fyllde 20! Men vi for sedan iallafall i sällskap med dennis till tölby på ett litet partaj!
Det var riktigt roligt nog, bara att jag lyckades tappa bort min tröjja :/ fast den visade sig senare att vara i bilen vi kom dit med? Sedan när folk började dra sig mot krogen så for vi tillbaka till stan och gick sedan via babifood och köpte pizza :D Sedan hem och sova.

Fredag
Första maj! Det betyder 2 saker, Kristian fyllde 20, och det var Äpple! :D Första jag gjorde när jag vaknade var att ge kristian hans födelsedagspresenter ! Av mej så fick han mjukisbyxor, en fin t-skirt, och en medalj där det stod "Maailman paras poikaystävä" :D Haha! nåja vi for iväg till stan nångång tidigt ! typ 12tiden på dagen, och satte oss på samma ställe som kristian alltid firar sin födelsedag på (alltså äpple) :D Det var helt sjukt varmt! sedan började det komma massor av folk dit! så tillsist vi var en hel hög med festsugna och krapulantiska människor som satt och njöt av solen och drack en massa gott! halv 3 tiden for vi in till stan för att kolla på jenkkaren som körde genom stan! Sedan och träffa Danni till torget. Sedan efter det så drog nästan alla till Vasklot på "bastufest"! Där var det skönt att sitta på terassen och bryggan i solskenet och diskutera med folk :D Jag och Kristian avslutade festen efter 12 timmar ungefär klockan tolv på natten! Vi var trötta och vissa lite för fulla (; så vi for hem och sova! Vilket var ett jävligt smart val med tanke på att vi klockan 1 nästa dag skulle till amarillo med kristians föräldrar och äta födelsedagsmiddag :D

Lördag
Vaknade och tog mer burana! Min dagen efter feelis försvann konstigt nog och jag mådde som en prins! Så vi var då och åt till amarillo, det var gott! Sedan till tölby på kaffe och tårta! Vi kollade lite på kristians bil också, och kastade pil! Sedan mot kvällen så for vi hem och Grillade ^^
Sedan skulle vi se på Nya fast and furious filmen, men jag somnade i mitten :D Vaknade sedan av att mina medelålders grannar hade rolig fest och skrek åt varandra :D
Sedan vaknade jag pånytt klockan 5-6 tiden på morgonen! Av att en mördarhumla var inne i rummet, Kristian vaknade också, och vi hade värsta problem med att fånga den, för den var påriktigt helt hysterisk! tillslut lyckades jag få in den i ett glas och kasta ut den genom fönstret^^ So, back to sleep!

Söndag
Jobbiga söndagar! Vi for iväg mot alskat för att fota, men det gick somvanligt inte för att mina jävla ögon rinner som niagarafallen varje gång det är fint väder och jag vill fota! och så svider de också!Sedan for vi till nåt nytt pizzaställe på Handelsesplanaden och åt! Riktigt gott nog, men de var så mycket! Jag orkade just och just en halv! Sedan var vi till minimani för Kristians skulle ha godis (som han endå glömde hemma) :D Sedan hem och gosa den sista tiden innan kristian skulle tillbaka till militären! :/


Inga kommentarer: