söndag 24 maj 2009

Fiskare Sofia!

Stackars våran hund! Jag hörde just ett skrapande på dörren och öppnade, och där stod Leia vettskrämd och villa komma in och bli tröstad! Gick till nedrevåningen och förstod att det var småungar bakom lidret som smällde med knallpistol som skrämde henne. Stackars söthund som hör minsta lilla knall!
Idag var det lite extra jobbigt när Kristian for tillbaka till dragsvik :/ Det har varit en helt underbar helg! Jättefint väder och varmt och roliga påhitt!

Lördag
Vi steg upp itid och for sedan till chili&Lime på lunch, det var som vanligt supergott! Sedan for vi till tölby på kaffe och spelade lite badminton med kristians mamma och lillebror! Sedan kastade vi boll och hittade på nya sätt att kasta en liten plastfotboll till varandra (; Det var roligt både för stora och små de :D Sedan for vi till citymarket för att köpa lite mat, och så fick vi en superidé, att fara och meta, så vi köpte varsit metspö,flöte och lite färdkost och så for vi hem och bytte till mer fiskarvänliga kläder (; Sedan körde vi iväg mot köklot för att hitta ett passligt ställe! Och tänka sig att vi hittade ett jättebra helt vindstilla men soligt ställe där det fanns en övergiven liten rutten brygga och ett perfekt ställe att bygga en liten brasa på ^^ Dessutom kom det fisk där!
Så vi fiskade lite och grillade lite korv och pizza(!?) :D Jag, superfiskaren fick mest fisk :D Men kristian fick en 2-3 kilos jätte Id eller Brax (; var inte riktigt säkra på vad det var (; Det var ganska komiskt för just när han skulle dra upp den på land så lossnade den :| Och då kom super-sof till undsättning och slängde mej efter den och fick faktiskt fast fisken med bara händerna :D haha! Lyckat, min sko blev helt blöt (; nåja, vad gör man inte för att fota den och sedan inse att man inte äter den och slänger den tillbaka i vattnet...ehum ! :D Men jag tror vi båda fick en liten adrenalinkick av att få upp dendär fisken med kristians lilla metspö (och mina händer!!) (;
Vi satt ganska länge och metade sen och njöt av det fina vädret, det var faktiskt jättefint ställe!
Hade tillochmed lite show med några måsar och sjöfåglar som troligen parade sig, haha.
Sedan började solen gå ner och vi insåg att klockan var redan snart 11, så vi drog oss hemåt!
Oj vad bra jag sov sedan, säkert av all frisk luft man fått!

Söndag
Strålande sol även idag, vi gick ut på gården för att sola på förmiddagen :D Sedan så tog jag på mig rullskrinskorna och kristian tog min cykel, och så rullade vi iväg till citymarket för att köpa mat åt kristian (; Själv hade jag en supergod thai soppa hemma! (Keldas soppor är det bästa som finns!?) och så köpte kristian varsin glass åt oss. Det var jättekul att åka rullskrinskor, fastän de är från typ 1800-talet (; haha, nåja gamla är de iallafall ! Sedan rulla hem och äta och så sola lite till och läsa kalleanka innan kristian skulle tillbaka till militären! :/

Mina fräknar har nu nått skedet där näsans egentliga hudfärg inte längre går att identifiera :|
Haha :D jag har även upptäckt nya fräknar på mitt knä :DD konstigt nog så försvinner massor av fräknar direkt jag varit innomhus en stund, buhu!

Nu skall jag ännu göra 3 saker idag, fixa bilder, äta och träna! (och se på friends) :D

Inga kommentarer: