onsdag 6 maj 2009

Tönt Sofia!

Idag har jag varit riktigt töntig! Eller rättare sagt så har jag varit mig själv som liten.
Först när jag cyklade hem från jobbet så blev jag riktigt nostalgisk då jag såg att vår vanliga mås återigen byggt bo mitt på en stor sten i en liten sötvattenspott, som finns bakom vårat hus!
Sedan fick jag en idé om att fara och fota gäddorna som leker där längs passkärsvägen i gerby!
Så jag invigde mina blommiga gummistövlar och for dit med mamma och fotade lite !
Lite synd nog att jag var försent ute, så trots att jag klampade ut säkert 100m i ett träsk med vatten upp till stövelkanten så såg jag bara några få gäddor (; Nåja, sen när jag äntligen kom mej ur detdär träsket, konstigt nog torrskoad, så fotade jag lite myror och så drog vi oss hemåt!
Sedan fick jag en till "sofia 5 år" kick, och måste gå och kolla om det fanns grodrom i potten också, det fanns det, som tur, för jag lovade att ta med lite till dagis och visa!

Åt just en av mammas goda grönsakspuré soppor! och lite pirog till! Det var mums.
Och nu så skall jag göra det vanliga! träna och se på friends (; morjens!

Inga kommentarer: