söndag 12 februari 2012

Tölby

Tölby är ett mysigt litet ställe tycker jag. Här hälsar alla på alla varesig man kör förbi med bilen eller är ute och går. De har dessutom både skola och dagis här också. I framtiden vill jag mycket hellre bo på ett ställe där man vet vad sina granner heter och faktiskt vågar gå över och låna socker om de nu så behövs. Njä..sålänge man studerar kan man nog bo inne istan men sen ska de nog flyttas någon annanstans. Och om jag skulle bo inne i en stad så skulle det isåfall vara en storstad med massa shopping och happenings...men Vasa...Nej.  Vad tycker ni som läser detta? Inne i stan eller lite utanför?

Just nu sitter jag i Tölby vis Kristians föräldrar och bloggar. Kristian är ute och skruvar med bilen. Korkade jag hade inte tagit med några utekläder eftersom vi skulle på kalas sen. Men jag tänkte ju inte på den lilla detaljen att det börjar först klockan 5. Haha. Men mätt och belåten är jag iallafall. Kristians mamma hade lagat en jättegod Currykycklinggryta med räkor och mudcake till efterrätt. MUMS!

Jag testade denna dators webcam också. HAHAHA liiiiiite bättre kvalitet än min. Fick mig att inse hur dålig min webcam faktiskt är.


Inga kommentarer: