onsdag 8 februari 2012

Läkarbesök

Idag har jag varit till läkaren. Fick panik igår då jag hittade nån miniatyr knöl jag trodde hade växt och blivit en megasupercancer tumör. Jo.... läkaren flinade åt mej och sa att "typ alla har såndär knölar, kanske du studerar till sjuksköterska? vi brukar få många sådana hit som hittar knölar överallt" (Oh snap, studerar faktiskt till socionom). Hurra för min hypokondri alltså. Nåja fick också bekräftat att jag troligen inte har supermegapsoriasis på G på armarna heller utan att det mer troligt bara är känslig eller atopisk hud.

Nåja nu har jag det ur världen och behöver inte fundera på vare sig min lilla svullna körtel ska ta livet av mig eller inte eller om min hud skall börja fjälla och trilla av. 

Vet att jag satt upp denna bild redan för nån vecka sedan... men den passar mer än väl in idag eftersom det var precis såhär jag gjorde igår.....Söker man på internet så lovar jag att man hittar åtminstone 5 forum där nån berättar att just dina symtom är tecken nån livsfarlig sjukdom. 

2 kommentarer:

Mia sa...

bilden beskriver exakt hur det går till då man googlar nåt !
Tex. varje sak jag googlar om min nacke och huvud är hjärnblödning och bröstsmärta är hjärtsjukdomar... dock stämmer ju inget då man kommer till läkaren , Å LIKA BRA HE ! :DD
man borde faktist sluta vara hypokondriker ibland och anta det bästa iställe .. ;)

Sofia Troberg sa...

Om de sku va så lätt ;) Men då man e lika hitihäti nästa gång man kommer på att man e dödssjuk ;D