söndag 12 februari 2012

Dagens

Medan jag väntar på att Kristians skall bli färdig med bilskruvningen så tänkte jag fylla i lite listor en gångs skull. 

Väska:  Beige Stor Läderväska från VeroModa
Skor: Svarta Läderskor med ganska höga klackar från Bianco
Byxor:
Svarta leggins och svartgråa jeansshorts
Jacka: Svart kappa från H&M i recycled wool
Halsduk: Scarf med fågelmotiv märket Soaked in luxury från Aukia.
Tröja: Svart längre kofta från GinaTricot
Linne:
Blått genomskinligt (har en svart body under) med paljettkrage.
Lotion: Baskräm
Smycken:
Halsring i silver från Style By Tyra
Lipgloss:
Inget dag men tänkte senare lägga på ett hallonrött från clarins.
Parfym: Dolce Gabbana The One
Schampo:
Silver shampo (john frieda collection) Shampo och balsam från Sacha Juan
Ansiktscreme: Färgad dagcreme från Lancome
Mascara: Isadoras Wig Wham heavy lashes mascara
Nagellack:
Ingenting...hann inte lacka naglarna.

DAGENS LÅT: Har fortfarande Fredagsmys låten i huvudet sen fredagen och hey there delilah för den sjöng jag igår.
DAGENS KLÄDSEL: Har jag redan berättat i föregående lista.
DAGENS DUSCH: Den var snabb eftersom vi hade ganska brottomt.
DAGENS FRISYR: Plattat hår med skyddspray och tigis rockaholic glansserum i (Insåg idag att det doftar som färskt fransbröd med ost och gurka på.... alltså mycket gott gott)
DAGENS MAT: Kycklingcurrygryta med räkor och mudcake och te.
DAGENS HÄNDELSE: just då jag läste igenom gamla blogginlägg och insåg hur jäkla rolig jag är och gapskrattade för mig själv. True Story.
DAGENS PLANER: Kalas hos mommo och soffhäng.
DAGENS VILL HA: Moroccon oil hair treatment, Ny mascara, färgad dagcreme, ögonfransserum, mer skor, inredning till längeheten och nya gardiner...jo jag kan räkna upp några hundra saker till... materialist javisst.. eh.
DAGENS SAKNAD: Planerade in två huippukvällar med Jenny igår. Så dagens saknad award går nog till Jenny och några vinflaskor. Hahaha
DAGENS DROG: Lakrits te
DAGENS TRÅKIGASTE: Whitney Houstons plötsliga död.
DAGENS KÖP: Ingenting ännu idag faktiskt, är ganska stolt över mig själv.
DAGENS GODIS: Mudcake och troligen en massa gotta hos mommo senare också (Jodå min LCHF diet går bra.....)
DAGENS HUMÖR: Trött och rastlös
DAGENS SJUKA: Lite illamående och lite limin i magmusklerna.
DAGENS KOMPLIMANG: Minns inte men Kristian har säkert kläckt ur sig nåt gulligt i morse. Hihi Puss
DAGENS SKRATT: Kristians dans i bakgrunden när jag skulle ta foto med webcam i morse.
DAGENS BILRESA: Bilfärden hit med en söndrig akku och en bil från -85 alltid lika spännande.
DAGENS GRÅT: Nope inget gråt idag...förutom några snyft över det faktum att jag inte hunnit lacka naglarna. Mycket sorgligt nog. (observera att jag inte är seriös)
DAGENS DRYCK: Vatten, Vitaminbrustablett och Lakrits te.
DAGENS LÄNGTAN: Våren, sol, värme, doften av lera och gammalt och nytt gräs. De första insekterna, tussilago,  promenader, joggingturer och massor av nya fräknar.
DAGENS SPAN: eh... Kristian?
DAGENS TELEFONSAMTAL: Pratade med mamma i telefon i morse... ooh intressesmurfarna hoppar högt (De måste ha skaffat en såndär blå stor studsmatta som alla har nuförtiden)
DAGENS PERSONER: Dagens viktigaste person är Mommo som fyller år! Gratulerar.

Här är min nya scarf by the way tycker den e ursöt med fåglar på. 

2 kommentarer:

Jenny sa...

ååh ja saknar dej å några flaskor vin. Från å me fredag ska ja ha en huippu vecka :D

Sofia Troberg sa...

Absolut mega huippu! :D Puss