onsdag 13 oktober 2010

Vinter?

De har lovat snö... massor av snö! Snöstorm dessutom! Usch, jag som tycker hösten just har börjat, och nu blir det vinter direkt. Nåja, nu kommer säsongen med tjocka jackor, stora mössor och halsdukar och söta vantar! Lovley ^^,
Enda problemet är att jag har inga skor :/ Upptäckte just att alla mina vinterskor har söndrig klack eller annars är bara fula och gamla. buhu! Måste spara pengar till svindyra stövlar nu också. suck....
Här är en bild från förra vintern då det kom rekordmycket snö, och jag och Lena enligt tradition har byggt snökoja hemma hos mina föräldrar :D Den lilla figuren med gigantisk pälsmössa där i koj-öppningen är jag :D Haha! Det finns ju nog massor med roliga saker med vintern också, men då det skall vara så förbannat mörkt och kallt.
Det bästa med vintern är Julen...inte paketen och tomten...men granen, julpynt, doften av julmat (och förstås smaken), Jag älskar julmorgonen speciellt.. då allt de roliga och vackra ligger framför en! Denna jul kommer att bli min första hemifrån. Jag kommer att ha egen julgran!!!! (jag är ett stort fan av julgranar). Nog för att man firar själva julaftonen med släkten å så, men annars.

okej, nu blev dethär alldeles för vintrigt och juligt! Men jag blev så in i det :D en till vinterbild! Såhär såg det ut hemma hos mina föräldrar förra året.
ojoj, vart tog sommaren vägen? Nåja, som tur så finns det vinter... annars skulle det inte finnas nån sommar att längta till!

1 kommentar:

Malin Nyman sa...

SÅ underbart söt e du där i snökojan! :D gullebarn!