torsdag 14 oktober 2010

Tjolahopp!


Har varit på en föreläsning idag! Sedan har jag uträttat några ärenden! Jag har lämnat in en blankett om att få praktiken till godo! Jag har redan haft min grundpraktik egentligen, eftersom jag har jobbat två år på dagis. Skall ta tillfället i akt att jobba lite istället och kanske gå nån valfri kurs? Får se!
Och så har jag hämtat mitt studiekort. Jag måste nog säga att jag trivs i min skola! Min skoltrötthet som jag hade i gymnasiet så är som bortblåst. Hoppas min motivation inte försvinner i första taget!

Idag skall jag laga blomkålssoppa... får se om de blir gott, har ju bara lagat av broccoli förr!

En konstig sak som jag märkte just är att det snöar där ute...DET SNÖAR! Och jag har röda jordgubbar på min planta ute på balkongen? de går ju bara inte ihop?
Snöstormen de har lovat är påväg nu, det har börjat blåsa och de yr ner snö! Djiis....
Var är global warming då vi behöver den?

Nåja, nu tror jag att jag skall ta en powernap på soffan! Men före det så skall jag visa upp min nya mössa! Den är stor,grå och helt jävla skön å varm! (från indiska)
NU! nap...

Inga kommentarer: