fredag 15 oktober 2010

Morgonstund...


...har guld i mund.
Hade hela dagen planerad! Först lunch med Kristian på mama´s kitchen, och sedan skulle jag gå in till stan och handla vinterstuff! Men NEJ det visar sig att alla på Kristians jobb är typ sjuka och han inte ens hinner med matpaus :( Nu är jag sur som en ättika...
Nåja, kanske jag orkar gå in till stan iallafall... fast jag tappade min motivation till att lyfta min röv från soffan och fixa till mig...! Se nu...världen styrs av mat! Hahaha....

Några viktiga skeden här nu på förmiddagen.

- Har tröstätit ca 10 stycken sourcream & onion chipus!
- Konstaterat att jag måste kolla penga läget före jag går in till stan...
- Körde igång studielivet med en massa fester, men nu denna vecka har jag inte orkat alls... undrar om det beror på att jag är lat eller att skolarbeten påtar mej!
- Pengaläget var helt okej! Får slösa högst 92,16 € på mina vinterstuff.
- Har fortfarande presentkort till bianco.. tror jag skall försöka ta med det idag, och kanske möjligtvis köpa nåt och inte bara stå och dregla.
- Jag måste äta nåt annat än nudlar idag till lunch? Men vad? det är frågan!

Observera att jag har svärtat alla nyckelord för en äkta studerande!
Tröstäta, Pengaläget, Massa fester, skolarbeten, slösa, dregla, och nudlar!
Detta består alltså mitt liv av just nu!


Nu har jag tagit en liten paus med skrivandet att detta inlägg! För min dator bestämde sig att bli så varm av filten jag hade i famnen att den stängde av sig. Så jag passade på att göra ett nytt försök av min nya ögonskugga sålänge! Färgen svart... När jag var sådär 13-14 tyckgte jag det var helt sakelis coolt me konstiga svarta linjer kring ögonen...(alltså försöka sminka sig med en svart ögonpenna men hade ingen aning hur man sminkade sig rätt, så det såg ju ut som de gjorde). Nu skall jag testa svart ögonskugga och hoppas att jag har lärt mig något sen sist och att jag inte ser ut som ett emo på rymmen.




En bild...

2 kommentarer:

mistakes.eu sa...

hej söt, vill du ät kara å si på telkku me mig? :)

Sofia Troberg sa...

okej sötin! ^^ Bara du ha lämna nå choklad kara åt mej (;