måndag 11 oktober 2010

Utmaning!

Jag har blivit utmanad av Malin att skriva 7 saker som ni inte visste om mig från förut.

1. Jag är vig! När jag var liten var jag på riktigt gjord av gummi! Jag tror jag blev utsedd till lägrets gummiflicka (typ?!) på ett vexala läger jag var på som barn :D

2. Mina favoriträtter är fondue och kräftor! Fondue äter jag bara en gång i året på mammas och pappas bröllopsdag,min dopdag och simons namnsdag och leias halvårsdag (jo alla är på samma dag). Kräftor äter jag några gånger kring villaavslutning.

3. När jag började skolan var jag på "eftis" hos fammo! Och jag hjulade hela vägen till henne.... nonstop! :D folk tittade på mig som om jag var typ från.. mars eller nåt? Fammo har berättat det, när hon stod ute vid vägen och väntade.. och jag kom hjulandes med skolväskan på ryggen !

4. När jag var 2 år så kunde jag namnet på typ alla svampar som fanns i skogen vid villan. Och jag ville höra svampboken som godnattsaga! -___-

5. Jag har opererat bort blindtarmen när jag var 11 år! Och har kvar ett fult ärr på nedre magen.

6. När jag gick i lågstadiet/högstadiet var jag med i FST´s barnprogram SICSAC i nåt år, och trodde efter det att jag helt klart har en framtid som skådis :D Haha

7. Jag har en navelpiercing som jag lagade då jag var 14 !


Nåja, de flesta punkter vet nog mina närmsta kompisar redan...men jag kommer inte på något mera.
Idag har mina klasskompisar Sia,Emilia och Nina varit hos oss, och vi har skrivit en presentation om missbrukarvården. Gick riktigt bra!
Nu väntar jag på att Kristian skall komma hem, han stack iväg direkt det kom en massa brudar hit...konstig kar! :D

Jag önskar att fjärrkontrollen skulle vara närmare mig. jag orkar inte stiga upp och hämta den...:D stöön, den är så långt bort som i andra ändan av soffan. och vår soffa är stor, måste krypa typ 3 meter för att nå den :| pain!

Oj jag kom på en till sak om mej! Jag blir så otroligt frustrerad på folk som aldrig svarar i telefon...som inte fattar att MOBIL TELEFON har fått namnet just av det skälet att den är MOBIL.. den går att ta med sig. Man behöver inte alltid ha med telefonen överallt.. det förstår jag.. men snälla iallafall ibland? Sen också när man har telefonen på ljudlöst utan att man är på jobb eller skola eller nånting ditåt. suck....

2 kommentarer:

Malin Nyman sa...

haha, du och svampar alltså... <3 :''')

Sofia Troberg sa...

true love <3