tisdag 18 maj 2010

Underligt väder!

Det är konstigt väder...ena sekunden är det 30 grader och sol, och nästa så åskar det och ösregnar... sedan sol pånytt... sen kanske ett litet åskväder till...osv.. :D Fy sjutton! Idag igen så var jag ensam hemma när det blixtrade som mest.. :( buhu...

Bilden ovan är från i lördags...då vi satt oss ner och skulle äta en subway vid stranden... så kommer det mittiallt en regnskur :D Underligt väder för att vara i Maj! Värsta värmeböljan och kvavt och fuktigt. Det är ju typ juli väder? Nåja, borde ju inte klaga, det är ju trots allt inte längre minus 25 och två meter snö !

Idag satt jag och Kristian och tjafsade om nåt helt onödigt, sedan efter en timmes plutt så gick Kristian ner till siwa... och så kom han upp med en blomma åt mej ! aawn sötis! Då kunde jag ju inte vara sur mer? Damn :D

Påtal om blommor så Har mina tomat/chili/jalapeno plantor börjat bli stora! Har dem ute på balkongen nu, och där är det verkligen växthuseffekt, huhu, varmt som i en bastu. De ser så fnuttiga ut på bild, men i verkliga livet så är de riktiga kara-plantor (; haha..ehum!


Dedär i förgrunden är chili och jalapeno... de där bak så är tomatplantor.. de mindre är busktomater! :DDetta är en liten liten vattenmelonsplanta ! Den har just kommit upp!

Hihi, så töntig jag är! Nu lyser solen igen, och jag skall sätta mig på balkongen med en kultalonkero!

2 kommentarer:

Min Naturliga Sida sa...

Wow så fina bilder Sofia ! Dina plantor ser ju riktigt präktiga ut ! Önskar jag också hade en inglasad balkong. Här växer di alldeles för långa i Toms arbetsrum !

Sofia Troberg sa...

Mamma, jag sköter om dem som om de vore mina barn (; hihi