tisdag 4 maj 2010

Hell Yeah!

Kära blogg, igår var en stor dag för lilla mej (; Kanske inte spelar nån roll för andra, men för mig så har det gnagt i bakhuvudet hela tiden. Nu föll den stenen från mina axlar. hurray Jag talar förstås om mitt körkort som nu (efter en långvarig motivationsbrist), äntligen har kört raka vägen ner i min plånbok. ( Medan alla sedlar flög ut :( )
Igår var vi till dragnäsbäck på kvällen (alltså till mami & papi)! Kristian fick en födelsedags present (jättefin skjorta). Och jag fick ett Nomination armband som ett litet grattis! KUL! nu får jag börja samla på "stenar å grejer" till det. Tack Mamma och Pappa!

Idag har det varit en ganska så tung dag på jobbet! Tror att det berodde på att jag har varit ganska trött och lättirriterad idag. Men nu har jag hunnit sova lite och planterat om mina tomater,jalapenos,chili, och kaktusar! Puh vilket slit ! Tur att jag har en stark kar som hjälpte mej (; Haha! Får hoppas det lyckas nudå, så jag hinner få nån skörd innan det blir vinter igen! Jag sådde också lite vattenmelonfrön idag som jag fick av Lena på jobbet. tror dock att de behöver mer utrymme än min lilla balkong..men värt ett försök (;
Här har jag annars en bild på en jättegod sallad som vi slängde ihop i förra veckan! mums! den måste lagas igen. Egna lagade krutonger och stekta jättechampinjoner <3!
Tyvärr så består min ekonomi just nu av dedär flugorna som brukar flyga ut ur plånböcker i typ kalle anka! Så idag blev det inte alls nån mumsig sallad, utan ungsmat direkt från frysen...hmm!
Nu skulle jag vilja ut på en promenad! skall försöka släpa med Kristian! :D hej

2 kommentarer:

Malin Nyman sa...

weee va skoj! grattis! och vad god dendär salladen sir ut... vet du va, ja ha gått o blivi förkyld :'''( så just nu lider ja av värsta grymma huvuvärken o smärta i halsen, vilket betyder att ja inte så gärna stiger upp ur sängen, men AAAAH ja vill Så gärna träffa dej nu snart nån dag! Hur jobbar du?

Sofia Troberg sa...

Tack!
Nåmen stackars malin <3 krya på dej!
Jag jobbar från halv 9 till halv 4 denna vecka, nästa vecka jobbar jag några dagar till 4! Jaaa jag vill träffa dej också, hoppas du blir frisk snart <3