söndag 30 maj 2010

Äntligen!

Äntligen visar foreca sol igen! Flera dagar framåt! HURRA!
Idag har vi varit oh firat Felix 1års dag! Min kusin alltså. Jag har så söta kusiner så det är inte klokt!

Imorgon är min sista jobbdag... :( Denna gång ser jag inte ens framemot sommarlovet (okej, lite kanske), men jag kommer att sakna alla underbara dagisbarn och mina jobbarkompisar massor. Usch, jag kommer att gråta i morgon när jag måste sluta.

Nu har jag klippt kristians hår....(det började bli paul mc cartney stil igen). hans hår är bra på det sättet att hur man än klipper så ser det likadant ut, man kan som inte misslyckas? för det krullar sig iallafall hur det vill sen. Fast nu klipper han det själv... hmmm... undrar om mitt blev så fult?! :D haha
Vi skall också färga håret idag! Mitt blir troligen gult som vanligt! Jag tog nog en askfärg, men sist blev det gult iallafall. Är lite rädd att mitt hår kommer att trilla av snart. Det mår verkligen inte bra nu. Behöver en ordentlig klippning.
Kristian skall färga sitt brunt, typ som han har.. men solen har blekt hans hår så det är lite underlig färg :D

Sedan skall vi äta biffar och klyftpotatis.. igen! Men det är så himla gott :D Vilken underbar söndag dethär blev iallafall. Solen skiner och mina tomatisar växer !
Jag låter som en tönt jag vet, men ni förstår inte hur otroligt stolt jag är över att ha odlat upp egna grönsaker, och att de faktiskt växer sig stora och kraftiga! (och inte dör bort som typ alla andra växter jag nånsin har ägt)
Jag har också ca 10 krukväxter i våran lägenhet och ingen har ännu dött?! Hur jag lyckas är ett mysterium!

På tisdagen måste jag anmäla mig arbetslös....buhu, någon som vill skänka mig ett sommarjobb? Jag har varit lat och litat på att fru fortuna skulle dimpa ner ett jobb i huvudet på mig, men så fungerar ju inte världen om man nu inte råkar leva som alexander lukas i kalleanka. Nåmen det är möjligt att jag får jobba lite i juli, men vi får se...! Sedan skall jag springa nicerun med mamma och hennes kompisar (; yey! blir säkert kul då de har lovat så fint väder och allt!

Nu skall jag avsluta och börja med hårfärgning! Puss hej

Inga kommentarer: