onsdag 5 maj 2010

Naturbarn

Jag älskar att vara ute i naturen, och att plocka med mig saker från mina äventyr..precis som ett litet barn!
Idag har jag varit ute på promenad i Tölby med Matias (kristians lillebror). Vi plockade pinnar,kottar och lite mossa. Jag har planer på att göra nåt slags konstverk, men är inte riktigt säker på vad ännu.
Sedan har vi kastat pil! Det var jättekul. Och dessutom fick jag mittiallt övernaturliga krafter eller nåt och kastade hela 63p av 70 möjliga. SCORE!
Vi har också gjort dagens goda gärning idag och räddat en vettskrämd ödla från en orange katt. typ som gustaf...bara att inte fet. Tror att ödlan var ännumer skrämd när den sedan hamnade i en kruka.
JA....vi byggde såklart ett hem åt den...i en vit plastkruka. Ödlis på bild från min superb 1.3megapixlars telefon! stackarn hade tappat svansen. Kristian missade förstås allt det roliga när han under tiden stod med hela huvudet ner i motorhuven på en bil..med skruvmejseln i högsta hugg!
Att skruva är ju svintråkigt...så det tog alltså en evighet, så jag och matias gick in när det blev kallt, och spelade rollercoaster tycoon 3 på datorn istället. YEAH!

Jag vill shoppa....shopp...shoppa...åååh..! När skall nån komma och strö lite pengar över mig? Kan inte nån vänlig rik själ typ råka tappa ett par tusenlappar framför mej på gatan? skulle sitta bra! jepp.
Jag är så otroligt dålig på att vara ekonomisk! skulle behöva en personlig plånbokshållare...som bara ger den åt mej om det är nåt absolut livsviktigt jag skall köpa ;D
NU är det dags för soff-gos med världens sötaste Kristian <3

Inga kommentarer: