torsdag 2 april 2009

Sofia med gröna fingrar!

Idag på jobbet så kom Vasabladet på besök. Jag försökte springa iväg med ett barn för att leta pinnar, men sedan kom jag tillbaka för tidigt och måste iallafall vara med på en gruppbild :| Crap
Nåja, troligtvis (och förhoppningsvis) så syns ja inte alls (; Haha!
Efter jobbet så for jag och mamma till plantagen som öppnade idag! Där fanns massor med blommor och krukor och MÄNNISKOR! Gud i helvete vilka jävla köer. Stod i kö i typ 40 minuter! Och hörde sedan att vissa hade fått köa i en och en halvtimme! Nåja, jag köpte en orkidé, en konstig blomma med stänger, en tulpanbukett, 3 gröna växter, och fröpåsar med kaktusfrön,gyllenbär, och brudslöja! och sedan en kruka att så mina kaktusar i. Hihi! :D
Igår sådde jag smörgåskrasse,basilika,rucola och dill i äggskal :D nu står de i mitt fönster i 6små söta äggkoppar och väntar på att gro! Synd bara att trots rubriken, så har jag lika gröna fingrar som en loppa i öknen! alla växter jag har haft hittills så ha dött!
Sedan efter allt köande så fick jag Mia med mig ut och gå i regnet! ^^ Det var ganska skönt det också :) Sedan gjorde jag det jag inte borde ha gjort. Jag gick och la mig i sängen, och somnade! Så nu är jag pigg som en spigg! Crap.

mina förväntningar krossas hela tiden! så jag tror jag skall sluta att förvänta mig saker och ting!
Jag tror att det är mycket enklare då! För alla förväntar sig olika saker, så är det alltid och så blir det helt fel!

Imorgon kommer Kristian hem! åh vad det skall bli roligt! lika roligt som varje helg förstås! Men iallafall så kommer jag denhär tiden i morgon ligga och kramas med världens bästa Kristian! <3
Imorgon skall jag också vara på småbarnssidan på jobbet, Roligt med lite variation!

Inga kommentarer: