onsdag 25 februari 2009

Små rosa moln!

När jag vaknade nu på morgonen så började jag fundera på en ytterst viktig sak!
Varför är det alltid så att när man är sjuk och vaknar på en vintermorgon så är vädret perfekt, solen lyser in genom fönstret och fåglarna kvittrar, och vårkänslorna kommer fram!
och allt känns underbart, sängen känns mjuk som små rosa moln och dessutom var orsaken till att jag vaknade den att Kristian skickade ett gulligt litet meddelande! Kan en morgon bli mer perfekt?
(om man bortser att jag är sjuk när jag för en gångs skull har lite lov)

Ja, MEN ungefär varje vanlig dag när man skall till jobbet så är vädret något taget ur en skräckfilm, kallt, snöyra,blåsigt,mulet, och absolut inga kvittrande fåglar! även om solen skulle råka lysa lite, så aldrig att jag hört en kvittrande fågel på en jobbmorgon! Kanske det är för att man förtränger alla de bra detaljerna och bara koncentrerar sig på det faktum att man måste stiga upp och hasa sin lata röv till jobbet! Man kanske missar de små glädje momenten som annars skulle göra en glad en såndär jobbig morgon!

Nåja, men mer tur kunde vi ju inte ha med vädret idag! jag och Sarus har planer på att ta en långpromenad 12tiden ungefär! Så vädret kunde ju inte ha varit bättre! Hoppas solen vill hållas hela dagen! Igår på jobbet fick jag mittiallt en snor-attack, och blev helt hängig på en halvtimme!
förkylning to the people! Nej usch!
Min göra idag lista är lång! även som jag inte behöver göra allt jag planerat så är ju sånhär dagar som gjorda för att göra " tråkiga hemma saker" på! Nåja nu skall jag iallafall gå och duscha! Hejsvej

Inga kommentarer: