söndag 15 februari 2009

"Är du chockad nu efter en dag i fängelset"

Så som rubriken lyder så uttryckte Kristians sig i bilen hem från dragsvik igår! :D

Alla hjärtans dag blev i princip spenderad i en bil! Satt 6 timmar ner till dragsvik, vissa pratade,vissa spydde och vissa halvsov! Det var jag som halvsov, för en gångs skull lyckades jag somna i ett fordon! Hallelujah!
Sedan när vi kom fram till dragsvik så såg vi på när alla grönklädda män (och några kvinnor) stod på rader och svor faneden! Efter det så fick vi gå och hälsa på Kristian till Grk (granatkastarkompaniet)! Vi gick direkt till matsalen för att äta ärtsoppa, yes! Sedan fick vi kolla lite i deras rum och skåp, och jag fick se det jag tyckte vad häftigast med hela trippen till dragsvik! Kristians STÄGÄ! alltså hans vapen som di måste bära hela tiden! haha, fniss!
Sedan var det dags för den "obligatoriska" rundturen kring området, husen påminde mig om tegelhusen vid koncentrationslägren i Auschwitz! (dit vi har varit på skolresa)! usch!
Jag fick se en riktig sniper! vilket jag tyckte var skitcoolt ;D haha!
Sedan var det dags för Kristian att få loma! vi väntade i bilen så länge, och jag och matias och kristians mamma spelade Starwarskortspel! jag förlorade :/ efter det var det bara den 6timmar långa vägen hem, jag var trött som en sten som inte sovit på 5 år! så blev jag lite butter, men det gick över sen! Har inget minne av att jag gått och sova ens? tydligen lagt mej ner på sängen med kristian och båda somnat bums!

kristians lillbror är kul, han hängde i dedär "handtagen" som finns inne i bilen ovanför dörren, så tycker hans mamma " men int ska du häng i dide di går sönder" så tycker matias, "Dehe e no kleinast bilin ja ha vari i naingang" :D hihi söt

även om alla hjärtansdag var igår så vill jag ändå önska alla mina vänner och nära och kära, en glad vändag, och hoppas att den gick i kärlekens tecken (; om man skall formulera riktigt fint!

några saker skall jag rätta till också, Blev inget pulkande på fredag, vi satt istället hos mig, jag,mic,danni,mia och malin, och pratade om dittan och dattan och vissa åt lite tortillas som jag lagat också! Det var jätteroligt det också! Sedan så har jag med hjälp av pappa upptäckt vad det var som luktade bränt! det var min lampa som tydligen hade något fel, bytte dock lampa till en 40wattare så nu borde det inte lukta mer(; puh, tur! trodde nästan nånting höll på att smälta nånstans och börja brinna!

Nu skall jag och sötkristian fara till subway på lunch! länge sen sist. gott är det iallafall!

Inga kommentarer: