onsdag 11 februari 2009

nångång måste vara den första!

Nu har jag äntligen skaffat mig en blogg! Detta är då något jag har funderat på i evigheter, men aldrig riktigt tagit det första steget! Haha. Men som tur är, så har jag en snäll vän vid namn Malin som hjälpte mig att komma igång! Stort tack åt henne!
Jaa-a, det är ganska pinsamt att jag i princip har växt upp med en massa datorer kring mig, och jag fortfarande är otroligt puckad när det gäller att fixa något på dem!
En annan sak som är smått pinsamt är hur klumpig jag har varit dehär två senaste dagarna!
Igår när jag cyklade till jobbet så lät mitt cykelhjul ungefär som en gammal traktor, så jag blev otroligt stressad och sparkade till det! (för det brukar sluta låta då?!) Men till min fasa så fastnade hela jävla foten inne i hjulet och jag gjorde en snygg halvvolt över styret! Sen svor jag en stund, och sen var det bara att fortsätta! Och inte nog med det! idag när jag gick över vägen så tyckte tydligen mina fötter att den 10cm höga snövallen vid cykelvägen var allt för hög, så de gick inte över den, utan jag föll pladask omkull, mitt på cykelvägen ! utan handskar dessutom! kallt och ont :D Nåja, tur för de som såg mig, I guess I made your day!

Min dator har börjat att äta upp flikar! Ibland när jag trycker på dem så försvinner de bara?
och nej, jag trycker inte på det röda X:et! Jag kanske inte är nåt proffs på datorer men så dum är jag faktiskt inte! (;

Imorgon skall man klä ut sig på jobbet! (ja, jag jobbar på dagis) :D Jag funderar grovt på ifall jag skall klä ut mig till prinsessa eller typ någå häftigt som kyckling eller troll? Haha! Nåja, senare problem! Idag skall jag faktiskt göra vettiga saker, som att städa och tvätta kläder!

7 kommentarer:

Anna sa...

Nåjaaa,finally :D

Anna sa...

Btw.. Du har nåt konstigt kommentarsystem här.. Fix it! :D

Sofia Troberg sa...

Bättre nu? :D

Malin Nyman sa...

haha, yaaayy, sofia har en blogg!!! :D

Sofia Troberg sa...

haha yey! tack vare dej sötis! ;D

Anna sa...

Bättre jo ;)

mistakes.eu sa...

hej sofia


h. kristian