onsdag 18 juli 2012

Stackars tipu

Liten story om en fågel

Igår hittade jag denna stackare under ett bord på jobbet. Den hade flugit in genom dörren och krockat med rutan :( Jag trodde den var död men medan jag gick efter plasthandskar så hade den kvicknat till.  Den blev panik när jag försökte lyfta ut den så den flög iväg och krockade med rutan än en gång. Denna gång trodde jag definitivt att den hade brutit nacken så jag lyfte upp den och satte ner den på ett mjukt ställe utomhus. Det var helt hemskt att bära ut den då stackars lilla fågelns hjärta bultade så hårt att jag kände det i mina händer. Men helt mirakulöst så var den åter igen bara chockad och när jag tittade till den efter en stund så stod den upp igen och flög iväg och satte sig i ett träd. Hoppas att den efter alla omständigheter klarade sig! 

Lilla tipun under bordet.

Inga kommentarer: