söndag 29 juli 2012

Bu för åska!

Som alla i österbotten kanske redan möjligtvis har märkt så åskade det inte bara lite i natt. Jag trodde seriöst ett tag att mitt hjärta skulle dunka sig ut genom bröstkorgen. Jag fick inte helt oväntat total panik när jag vaknade upp av muller och blixtar ute vid havet i ett litet trähus. Och när jag säger havet så menar jag också havet. I natt befann vi oss i Töjby vid Kristians mommo och moffas villa. Det är som sverige på andra sidan. Man såg alla jävla blixtar som kom närmare och närmare över havet. Min superhjälte Kristian tog mig med i hans mammas bil och vi körde runt på småvägar mitt i skogen mitt i natten tills ovädret var över. Ja... så jävla rädd är jag. I bilen kände jag mig mycket tryggare fastän blixtarna brann av jävligt nära. Dessutom hör man inte smällarna inne i bilen. Folk må tycka det är vackert och mysigt men för mig är det fortfarande ett ett jävla ångestrelaterat panik framkallande helvete. Ibland då det åskat mycket en sommar kan det bli bättre. Men första åskvädret varje år är alltid det samma. Jag blir så panik att jag inte vet vad jag gör.

Kristian tyckte det var ytterst underhållande att filma mig när jag var som mest panik med hans GoPro. Så bara vi får datorn i skick så får jag se på mig själv i närbild, vit i fejset av panik och dessutom upplyst av blixtar medan Kristian skrattar åt mig när jag darrar som ett asplöv. Tror resultatet blir en ganska fin blandning av blair witch project och någon perus skräckfilm där det alltid åskar när det händer nåt spännande och en tragiskt dålig komedi.

Sådär som grädde på moset så har de ju lovat åska ungefär hela dagen i morgon då jag är ensam hemma på morgonen. Detta är vad jag tycker om det....


JAHA TOR? Va säger du nu då? Tycker du skall packa ihop din jävla hammare och ha dina jävla bockar att dra din jävla skottskärra dit pepparn växer! (Jo jag vet att jag ser ut som frankensteins monsters yngre rebelliska tonårs syster, men som ni ser på bilden... I don´t give a tiny rats ass)

Vad tycker ni om åskan?

Inga kommentarer: