måndag 16 juli 2012

Balkong-nytt!

Tog några bilder på mina gröna vänner på balkongen i morse! Såg att min ena aubergine planta hade en stor lila blomma! Visste inte att de hade så vackra blommor. Hoppas det kommer en liten aubergine där sedan då den har blommat klart. 



 Mina gyllenbär börjar bli riktigt stora! Hela plantan har blivit helt gigantisk senaste veckorna! Helt sjukt hur snabbt den har växt. Vet någon när man skall skörda bären? Skall man vänta på att "höljena" torkar? 

 Två av mina paprika-plantor. Ena är större och bär hittils små frukter. Den andra har stora paprikor men orkar inte växa till sig på grund av de stora frukterna. 
 Min pelargon har blivit riktigt stor och fin! 
 Vattenmelon plantorna har blivit jättelånga men tyvärr så har denna sommar inte varit så bra för växter som kräver mycket värme och sol. Så jag tror inte det blir några stora meloner men fina blommor har den iallafall. 
Min chili-planta har också fått några små chilin! 

Inga kommentarer: