fredag 4 maj 2012

Mina växter

Har noll bloggmotivation just nu. Just nu sitter jag och väntar att mina ägg skall bli klara så jag kan äta morgonmål. Jo.

Detta inlägg skulle handla om mina växter. Om ni har läst denna blogg förr så har ni knappast missat att jag odlat typ en miljon frön. Förrförra året lyckades detta jättebra och jag fick fina stora växter. I år har det inte gått lika bra. Min jord har varit dålig så nästan alla växter mår dåligt och små jäkla "skålsvampar" har börjat växa i jorden. Vet inte om det är nån vits alls att så nya frön i ny jord någå mera. Skall försöka plantera om de växter som inte växer alls och se om de skulle komma i liv på nytt.

Enda som mår bra är paprika och chili plantorna. Men de är så lättodlade så de växer ju typ var som helst.
Som tur så gav jag flera plantor åt mamma och hon planterade dem i en bra jord så de växer och är fina!

Så...vad lär vi oss av detta? Köp för fan inte jord från LIDL....

Dagens bild får bli på en liten krabat som föll ner från boet i karperö för nåt år sen och som tyvärr inte heller klarade sig :( Stackars lilla fågelunge. Vi gav den en fin begravning dock.

Inga kommentarer: