fredag 25 maj 2012

En löpares lycka

Ibland när jag springer, har bra musik i öronen och solen skiner så kan jag få en plötslig känsla av lycka. Kommer från ingenstans och kan göra så att jag nästan börjar tjuta. Idag fick jag känslan då jag sprang och tänkte på att hoppa fallskärm. Vet inte varifrån tanken kom men plötsligt kunde jag leva mig in i den lyckokänsla man troligen har både medan och efteråt. Adrenalinet som pumpar, vinden, luftmotstådet och utsikten. Jag blev riktigt sugen på att hoppa fallskärm. Det är en av punkterna högst uppe på min bucketlist. Synd att det skall vara så dyrt. 

Sedan sprang jag förbi stranden där de höll på att sätta ut stora lyxbåtar i vattnet med en lyftkran. Då blev jag lycklig igen, både av sommarkänslan man får av att lägga ut en båt och av den komiska synen av den jättestora lyx-båten som hängde i luften. 

Nästa lyckokänsla fick jag då jag sprang förbi bensinstationen/grillen i Brändö. Där doftade det mat. Det doftade fransk potatis, ris, korv och kebab. Sådan mat som man får köpa ur en jättewokpanna på festivaler. Plötsligt tänkte jag mig tillbaka på alla roliga festival minnen man har skaffar sig under tonåren. Hoppas det blir fler såna minnen. 

Jag kan bli lycklig av många saker. Men ofta är det dofter. Jag kopplar ofta ihop dofter med ställen, situationer, händelser och människor. Idag blev jag även jättelycklig då jag sprang förbi en kvinna som hade en parfym som doftade syren. Det påminner mig om sommar och sommaren gör en lycklig. En annan gång sprang jag förbi en balkong där det satt någon som doftade solkräm ända ner till vägen. Sommarkänslor är de bästa. även doften av hav gör att jag tar några extra glädje-skutt i min löpning. 

på tal om sommar och lycka så finns det nog få saker som jag blir mer lycklig av än då en slända bestämmer sig för att landa på ens stortå då man ligger och solar på villan. Här är kommer några bilder på en slända som gärna ville vara min modell för nåt år sedan. Det är faktiskt samma slända på alla bilder. 





2 kommentarer:

heidi sa...

Du är verkligen jätteduktig på att ta bilder sofia! :D

Sofia Troberg sa...

Tack Heidi! :D Vad glad jag blir!