måndag 21 maj 2012

Hej sol och hej huvudvärk

Enligt regel så har jag ju såklart fått huvudvärk igen då vädergudarna äntligen har insett att vi stackars Vasabor kanske också behöver lite sommar och sol någon gång. Ja menar kolla in forecas väderrapport för kommande vecka/veckor. Och vad står på mitt sorgliga schema? Jo tentläsning, typ sjuhundratrettioen skolarbeten och huvudvärk. Men inte deppa! Bättre att göra allt det tråkiga i solsken än i ösregn.
 Tycker det är mycket orättvist att jag skall straffas varje gång jag gör någonting som är bra för mig. Som ta exempelvis långpromenaden jag och Etta tog här i lördags. Var jätte skönt och jätte kul och hade inte sjukt någonstans. Vad händer då jag kommer hem och tar av mig skorna? Jo stortån sväller upp och nageln håller på att bli svart? Sedan gick det i för sig helt bra att springa idag. Men nu efteråt så är nageln ännu sjukare och jag fick smällhuvudvärk på köpet.

Tänkte först jag skulle vara jättehurtig och springa 10km men eftersom min lovely headache uppenbarade sig och min kropp inte riktigt gillar att springa utan att få bränna kolhydrater så blev det bara 7-8km idag.

MEN dagens glada nyheter är att jag får mina asics skor! De gick att beställa och de kommer till my sports på onsdagen. Så underbart! De va enda skor vi hittade med fullt stöd som faktiskt var riktigt fina. Nu är jag inte hundra på om det är exakt dessa skor. Men jag tror att de borde vara dessa som är på väg till mig! Hoppas de är lika bra som försäljaren sa att de ska vara.

Inga kommentarer: