onsdag 11 april 2012

Andra skedet

Eftersom jag var supertrög och lagade mitt körkort klart först när jag var 20 så har jag fortfarande andra skedet kvar att göra. Idag gjorde jag en del av det, nämligen halkbanan. Och eftersom jag inte kör bil sådär riktigt jätteofta så var jag dödsnervös i morse. Men jag lyckades riktigt bra och kom hem med både livet och bilen i behåll. Även om jag tycker om att ta mig från ett ställe till ett annat med cykel och till fots så måste jag nog börja köra bil oftare så jag inte är så osäker.

Idag var planerna egentligen att fara på gymmet. Men jag är helt kaputt och slut jag nu så jag lägger mig faktiskt hellre i soffan och tar det lugnt istället. Tar på krafterna att köra bil speciellt då man är halvt vettskrämd.

Nåjo! men från och med nu så skall det alltså köras mer bil. Då skall denna syn bli allt mer vanlig. Kristian i baksätet (och jag som kör då förstås!)

4 kommentarer:

Mia sa...

.. då är vi två , borde verkligen köra mer bil .. men när man ej äger en så blir de ju lite mer än sällan .. :D hehe

Sofia Troberg sa...

Joo de har ju en tendens att bli så jo ;) Vi har ju en bil... men jag har alltid överlåtit körandet åt Kristian. Men bara jag lär mig att köra med hans skropelhög nu så ska de nog bli ändring (;

Anonym sa...

Sofia du kan få kom å kör mig ti jeppis ;) Då får man no kör tillräcklit :D
/Mici

Sofia Troberg sa...

Haha! Jonå bara ekonomin blir lite bättre så tänkte vi me kristian nog göra nån längre roadtrip så jag får öva längre sträckor också :D Va gör du i Jeppis? :D