torsdag 11 oktober 2012

Dödslenkki

I morse var jag på "dödslenkki". Första lenkkin på åtminstone 2 månader. Har ju som sagt varit sjuk en längre tid och har nu först kunnat börja röra på mig ordentligt. De som brukar springa och inte sprungit på en tid så vet känslan av den första rundan. Den kan vara endera sjukt jobbigt eller så är den som idag, helt jävla otroligt skön. Trodde inte jag skulle orka mer än en kilometer men med lite envishet, adrenalin och massor med jävlaranamma så följde jag med Kristian och Tabu till skolan i brändö i morse och sprang sedan hem till sunnanvik. Det var som om min kropp gick på autopilot. Blev inte trött eller fick inte sjukt någonstans. Jag bara lyssnade på musik och sprang. Otroligt skönt! Kommer att ta en tid innan jag orkar som jag gjorde förr men nu jäklar skall jag komma igång igen!

Igår promenerade jag också till wärtsilä och åkte sedan hem med Kristian när han slutade jobbet. Tog några bilder med telefonen. Så mysigt att promenera i mörkret med en massa gula löv överallt.


Nästa vecka blir det åbo med Kristian, Jenny och Jessi! Vad skall ni göra/gjort på höstlovet? 

4 kommentarer:

Anna sa...

Sofiaaaaa jag saknar dig! Vi måst ses i jul sen!! :)

Sofia Troberg sa...

Annaaaa! Saknar dej med! Det måste vi absolut göra :D Tror vi är på väg bort över nyår men vi måste träffas före de!

Anna sa...

Jo int stannar jag i Vasa över nyår int ;)

Sofia Troberg sa...

Haha :D ja ja gissa lite det nog (; Men huvudsaken vi hinner synas! :D