tisdag 23 oktober 2012

Åbo bilder

På "höstlovet" var vi (Jag,Kristian och Jenny) i Åbo från onsdag till fredag för att hälsa på Daniel och för att shoppa. . 
 Första kvällen köpte vi hamburgare vid en liten grill. 
 Så gick vi på en garage/cider! 
 Daniel och Jenny
 Nästa morgon for jag och Kristian ut på morgonlenkki "åbo runt"!
 Stannade lite vid hamnen och slottet för att fota lite med min halvsöndriga telefonkamera. (hela telefonen slutar funka direkt den blir fuktig...)
 yeah!
 Höst i Åbo
 Hamnen
 Båtar
 Suomen joutsen och nåt fån där framför...
 Megaprästkragen
 Jag fånar mig. 
 Kristian: " vitsi där e en kran som de står wärtsilä på, fota wärtsiläkranen!"
 Båtar
 Mitt och Jennys morgonmål! Avocado och grynost. 
 Lunch på stan
 Red hot chili´s
 Vi åt italiensk glass! Urgott. 
 På kvällen efter shoppingen for vi efter pizza. De va lite megastora och hade massa sås på! Mums
 Nomnomnom
 Hahaha fredagens lunch. Jag har tydligen mest tagit bilder på mat. Här äter vi på royal curry som är en indisk restaurang. Otroligt god mat har de här till förmånligt pris. Rekommenderas. 
På hemvägen for vi snabbt via Ikea och Biltema. 

3 kommentarer:

Daniel sa...

Yea jag blev censurera på ena bilden :) ojoj Jenny glömde ti klättra på maskrosen, bra he så kanske hon kommer tillbaka.

Sofia Troberg sa...

Haha ja du va påväg å krama Jenny eller nåt så du blev suddig. Men giud...det är en prästkrage ;)

Daniel sa...

ups, jag såg int blomman tå jag skrev kommentaren så drog bara från minnet... så bra gick ju he.