måndag 29 oktober 2012

Bostadsmässo-området

Här i sunnanvik hölls Vasa bostadsmässa sommaren 2008. Jag och Kristian gick på den. I det huset vi bor nu så hölls det balkongteater tror jag. Jag har sedan det tyckt om detta område eftersom det ligger vid vattnet och det finns många fina och annorlunda hus att titta på då man går eller springer förbi. Hittade några bilder från sommaren 2011 som jag tagit då vi varit på promenad. Hoppas att området alltid kommer att få vara så fint som det är nu. Nu har jag ju förstås ingen bild på vårat hus eftersom jag då inte hade en blekaste aning om att vi skulle flytta hit året därpå. 
 Denna bild är tagen från trä-bron som går till en liten ö i  vattnet.  Här är egnahemshusen och ett fint höghus ut vid vattnet. 
 Bakom detta hus finns 3 höghus till som också byggdes till bostadsmässan med 5-6 våningar. Vi bor i det mellersta.  (sedan finns det flera ännu högre höghus närmare motorvägen. De byggdes först efter bostadsmässan)
 Egnahemshusen med strandtomt
 Här finns två butiker i ett litet center som heter suvicenter. K-market och Sale. Sedan finns det även en kotipizza, post, en frissa och en kosmetolog. Bakom suvicenter finns en park med prydnads äppelträd, gamla pilträd och förstås lekgrejjer och gungor åt barnen (ehum.... bara åt barnen va de jo..). På sommaren har de även en liten "bäck" med massor av blommor runt. Det är faktiskt riktigt vackert där. 
 Blommor vid parken
 äppelblom
 rött äppelblom
Sedan finns det även sandstränder som jag flitigt kommer att ligga och slöa på nästa sommar! :D


Inga kommentarer: