tisdag 6 juli 2010

WOHOO! :D

Igår fick jag ett meddelande av Novia där det stod att jag är antagen till Socionom :D Helt superbra! Nu behöver jag inte gå och ha ångest varje dag över vad jag skall göra på hösten. Blir nog en bra socionom av mej tror jag bestämt! HURRA HURRA HURRA!

Sedan en annan sak? varför läser vi typ varje dag nuförtiden om nån som har blivit ihjälskjuten i Finland? Alltså förr trodde jag att såna saker bara händer i USA? Men nu står det nya rubriker hela tiden om folk som faktiskt kallt mördar andra. Exempelvis idag stod det "2 döda efter skottlossning i borgå". Varför? Jo gräl i mäkkis kön?
De e ju hemskt? Kul att leva me de sedan. Alltså fydå.

Hmm,vad skall jag göra idag då? Sola eller lata mig? svårt val... Jag tror jag kombinerar båda två (;
Mina plantor va nära att dö för nån dag sedan...stackars tomatisar! Men de överlevde som tur. har nu flera frukter påväg...snart får jag börja lägga färska tomater på smörgåsen. mums!

2 kommentarer:

Lena sa...

Jag måste ju passa på att gratta här också då ingen annan gjort det. (plus att du kanske int minns att du tala med mig i mårse ;)...)Så grattis till studieplatsen Sofia! You rock! :D Puss

Sofia Troberg sa...

Hahaha :D Lena ja minns nog! Jag var bara lite..yrvaken :D Men tack igen!