torsdag 22 juli 2010

Chill!

Har varit i Karperö hela veckan så jag har inte hunnit uppdatera någå här på bloggen! Det är så skönt att vara där! De bästa är att man kan sova utan att vakna mitt i natten av att sängen har förvandlats till en bastu på fyra ben...eller att solen skiner så hårt i ögonen att inte ens dubbla gardiner och persienner hjälper. I karperö sover man som en stock..som en prinsessa utan ärt... som törnrosa...som... eehh... okej det kanske räcker med liknelser.Jag trivs som fisken i vattnet där i skogen! Där finns allt töntigt som jag tycker om :D Man kan fiska, man kan plocka massa olika bär (och äta dem), och det finns massa kantareller på gården. HURJASTI BRA!
Hittade tillochmed ett helt kärr fullt med hjortron! mums.


Här är jag och matias och kristian och fiskar! (Matias kom med oss till villan på söndag)
Kristian är den lataste fiskaren som finns!

Här är min fångst!

Idag har jag varit på jobbet...! När jag skulle gå hem började det såklart att ösregna och blåsa sådär femhundrasjuttiometerisekunden! hurra! Jag blev genomblöt. Nu har kristian kommit hem från jobbet och vi skall så småningom fara tillbaka till karperö!

Snart fyller jag...hela 21 år! huvvadå vad tiden går fort! Snart är jag 40 och börjar få gråa hår...och sen innan jag vet ordet av så tappar jag minnet och ligger på nåt slags vårdhem för gamla tanter! Sedan får man ligga där och få besök av sina barn,barnbarn, och barnbarnsbarn sisådär en gång i halvåret. Då vill jag ligga på brändö... så jag får ta en promenad med min rulator till Othello för att läsa tidningen och äta en bulle...möjligtvis prata med de andra 90åringarna som sitter där och buttrar över vädret och tycker att allting var bättre förr i tiden. ehmm... 21 var det jag fyllde. jo!

Nåja, nu skall jag släpa min lata rumpa upp från soffan och in i bilen och brumma iväg! HÄJDÅ!

Inga kommentarer: