onsdag 14 juli 2010

MOI! MÄ ON SOFIA, JA MÄ PUHUN SUOMEA!

Idag är mitt finska självförtroende på topp! Jag har tillochmed lyckats få fram några meningar på finska, UTAN luntlapp (; Helt jävla bra. jag har insett att det är ingen vits att gömma sig under disken, peka och mumla något ohörbart! Utan istället försöka att prata... sen om de blir fel så förstår di ju nog nästan allt iallafall (;Hoppas min självsäkerhet sitter kvar imorgon också.

Min dator håller på att sippa, eller rättare sagt strömsladds "hålet" vill inte riktigt ha nån ström till datorn. Så ja måst snart skicka in den på garanti innan tiden går ut.. :( Hur skall jag klara mig utan datorn? :| panikpanikpanik.... haha, nånej! skall väl nog gå riktigt prima (;

Nu ska ja släpa mig iallafall så långt som ut på balkongen för att sola.. tror att jag inte orkar gå till stranden... för mina fötter har somnat. Eller gett upp! När man är van att inte gå så mycket på förra jobbet... och nu mittiallt så måst man gå/stå 7 och en halv timme i sträck! Stackars fötter :( Troligen mår både jag å fötterna nog ganska bra av det i slutändan.. men nu är de lite ömma. Idag har jag lyckats äta en semla... hurra! Börjar vara ganska hungrig! pågrund av akut illamående och magknip mitt på dagen så fick ja inte i mig nåt annat.
De e såntdär man måst räkna med som kvinna, en gång i månaden så typ dör man i smärtor. Huhu!
De då, plus obligatoriskt ryggont och 30grader varmt OCH dessutom lukten av grädde och bulla. jag var nära att stärva ihop och smälta bort.

Nåja, som vanligt så gick mitt magont bort på nån timme och nu mår jag bra igen.

Nåja... balkongen var det!



Mej,bilspegel,macro,fräknar,ful min, CHECK!

Inga kommentarer: