fredag 2 juli 2010

Mitt navelsmycke på vift!

Nu har jag inte uppdaterat på ett tag! Har inte orkat laga in bilder o.s.v.
Och nu hinner jag inte heller! Men midsommaren spenderades i karperö tillsammans med Kristian och hans två kompisar.

Igår så försökte jag fixa bilder, jag satt i flera timmar och när det äntligen var midsommarbildernas tur, så orkade jag inga mera. Jag for ut på en liten joggingtur istället.
Sedan mötte jag upp kristian när han slutade jobbet och vi cyklade och joggade hem. (eller gick lite i mitt fall också, för min fot hade strejk som vanligt)
När jag några minuter senare stod i siwakön så råkade jag nudda vid min mage, jag började fundera varför den kändes så konstig, sedan gick det upp ett ljus, min navelpiercing var borta! Fanskap. sökte siwa, sökte lägenheten, sökte i alla kläder jag hade haft på, ingenstans var den?
Nåja, jag vet inte hur snabbt de växer ihop om man inte har nåt där (fastän jag har haft den där i snart 7år?! Herregud är det 7 år sen jag var 14??!!) så jag cyklade iväg till stan och köpte en ny. En fjäril igen.
Sedan när vi va påväg hem så tänkte jag att "vi kan ju för skojs skull fara och kolla den vägen jag sprang, ifall mitt gamla smycke skulle ligga nånstans)"
Det är ju endå ett minne från ayia napa.
Vi cyklade enda till multitronic (den vägen jag hade sprungit)...men inget smycke. Sen håxade jag att jag for ännu lite längre eftersom jag kom dit för tidigt. jag hade gått och kollat på husen där bredvid. så vi cyklade dit. Och GISSA vad som ligger där å glänser mitt på cykelvägen :D JO mitt älskade smycke! Jag sjöng "ja hitta den ja hitta den ja hitta den ja hitta den" hela vägen hem tills kristian blev irriterad ! fniss.

Nu har jag just varit på ut på promenad och solat på stranden med Lena ! Vilket superväder det är idag! Sol sol sol å varmt! härligt värre!
Nu skall jag gå i duschen och checka in mina nya rusketusraidat som jag hoppas jag har fått ;) tjenamosch

Inga kommentarer: