torsdag 15 juli 2010

Huvudvärkshelvete!

Idag har min dag på jobbet varit något av det värsta jag har varit med om... iallafall i slutet av dagen.
Jag trodde jag skulle dö då jag satte mig där ute på bakgården med en kaffekopp i ena handen och med andra handen gömde jag ansiket eftersom det var förvridet av smärta och jag kunde just å just hålla upp ögonen.
Jag hade sån huvudvärk och mådde så illa så jag var livrädd att jag skulle spy mitt i nåns tårta eller nåt.
när jag äntligen slutade så ilade jag kvickt till första bästa apotek och köpte värktabletter. Sedan cyklade jag hem fast jag fattar inte hur jag kom hem utan att falla eller krocka med nåt, för jag blundade halva vägen.
Väl hemma så lade jag mej ner i sängen och försökte sova. Vilket till en början inte gick för att det började blåsa och fönstren som var öppna smällde av och an. Trodde min sista stund var kommen då jag steg upp för att stänga dem. Det skar så förbannat i huvudet och vinglade.
Detta är alltså en helt vanlig dag för de flesta kvinnor var fjärde vecka. Perkeles perkele. Nåja får lov att knarka värktabletter hela denna vecka då tydligen.

Nåja, senare så vaknade jag lite smått dåsig (men huvudvärksfri) till att telefonen ringde. Det var Lena, vi hade bestämt att vi skulle fara ut och cykla idag. Så jag slängde i mig ett nudelpaket och hoppade sedan på cykeln och cyklade för att möta lena. Vi cyklade till strömsö och satt där en stund och njöt av solen.
påvägen hem så for jag via Itronic som har öppnat idag. Min älskling var nämligen där och sålde datorer.

Imorgon skall jag käka så mycket painkillers så att jag klarar av att jobba.

2 kommentarer:

Ammi sa...

Har en burk Panadol 500 mg i väskan hela tiden så behöver du värkmedicin i jobbet så sejj till ;)

Sofia Troberg sa...

Haha :D bra! nå jag har börjat lära mig nu att alltid ha med värkmedicin till jobbet (;