söndag 11 juli 2010

Karperö


Oj vad jag trivs där i karperö, det är nästan så att jag har lite smått ångest över att komma hem till lägenheten.
Där är så fint och lugnt och skönt och inga måsten.Vi har simmat, solat, fiskat, räfsat, byggt kompostlåda, plockat kantareller, och fotat massor! Megaskön helg!Vi har alltså dissat allt festande denna helg och istället bara chillat. URSKÖNT!

Jag fick en mega abborre igår! så jag är jättestolt. Vi fick faktiskt massa fisk! Tack vare mig...."Kara" Kristian är en stor mes när det gäller att fiska..."Sofiiia stooor fiisk, hjäälp, ta bort den.... den e slemmig.." :D Fjant.
Jag däremot så drog upp världens fetaste Id som bet av hela min lina så min krok försvann..:D

Vi har också varit både till tölby och till dragnäsbäck. Idag bjöd mamma på jättegod mat åt hela familjen. Simon rycker in i militären i morgon, tror nog han klarar det prima. Mamma och Pappa har hela huset tomt på barn nu! :D
Imorgon skall jag jobba på othello första dagen. Hoppas det går bra!

Här kommer lite macro bilder från helgen.


En liten harunge! Megasöt.



Fjäril i tölby.

Larv i tölby.

Fluga i tölby.


fjäril


Liten ödla som kikade fram under huset i karperö :D









2 kommentarer:

Min Naturliga Sida sa...

Så fantastiskt fina bilder Sofia !! Fjärilen på den röda blomman e ju helt otroligt fin, den får du skicka till mej !
Roligt läsning också !

Sofia Troberg sa...

Jo :) kan nog göra det... men ögonen e int så skarpa om man förstorar bilden.. var tänkt du gör me den? :)