måndag 13 juli 2009

Tammerfors trip! :D

Vaknade typ bara för en liten stund sedan ! Trött som bara den.
Igår for jag, Mia, Lotta och Danni till Tammerfors för att kolla på Alexander Rybak (you know, han som vann ESC i år). Han var jätte duktig och dessutom skitsnygg, vilket resulterade i att typ alla tammerfors 12-14åringar stod och skrek som bara den :D Haha, nåja jag tror nog äldre folk skrek lika mycket (; men unga har en tendens att höras mera. Före han började uppträda så var vi inne i stan och åt på subway och gick i lite butiker. Jag hittade en fin "krogväska" från sokos av märket Friis & Company. Den var egentligen lite för dyr för en krogväska, men den var på 30% och jag köpte inget annat. Den är så stor så man kan nästan använda den på stan också eller liknande.

På lördagen så kom en snäll Danni efter mig när det åskade och jag inte ville cykla till henne eller vara ensam hemma i åskvädret. Jag var livrädd för åskan när jag var liten, men så gick det över och blev bättre, men ensam vill jag inte vara eller utomhus. Dessutom tror jag att både min rädsla för åskan och för ballonger har kommit tillbaka. usch, visst kan åskväder bara vackra, men saker som man inte kan styra och som är livsfarliga så tycker jag bara inte om.
Nåja, tillbaka till min point :D hos danni var även Mia och Sara som satt och förberädde sig för en ganska så lugn kväll på sky. Efter en stund så ville nog jag komma med också, så det blev en spiknykter kväll på sky, med dans och prat.

Två veckor kvar nu så kommer älskling hem <3 Idag rycker alla nya mullin in :D Så det blir säkert en spännande dag för både dem och de nya Underserganterna. Kristian har ju dessutom blivit vald till hjälputbildare så han får utbilda de som sen hamnar till skolan. Min söt är så duktig :) jag har aldrig förr längtat till vintern så som jag gör nu, jag skiter i vad det är för årstid bara Kristian får komma hem nångång.
Jag orkar inte vara sjuk mera, påriktigt! I morse vaknade jag med värre hosta, täppt i hela näsan så jag inte fick nån luft, halsen var helt stockad av slem, och ögonen rann som niagarafall.
SUCK! Nu skall jag gå och äta.

Inga kommentarer: