onsdag 3 juli 2013

Senaste tidens Instagram

 Måste ju uppdatera stackars bloggen som inte alls fått vara med på sistone och instagram bilder är ju alltid kul? ELLER HUR?? ;) Ja, just de!
 Här firar vi Citt som fyllde år. En awesome kväll blev det!
 Nästa dag blev det Krapula pizza med Mia & Markus på PQ.
 En solig morgon spenderades i Tölby. Kristian skruvade, jag solade och göken gal så vi höll på att bli galna. 
 Vi köpte största Entrecote biffarna vi hittade till midsommar. De smakade gudomligt! 
 Jenny, Mia och Sofia bygger midsommarstång! Den blev nog fin till slut, jag lovar (; 
 Feelisen före midsommarmiddagen! 
 Jenny råkar nämna att hon bakar bröd och paj och sånt...Jag var ganska fort där kan jag säga. Vi lagade hemlagade subway smörgåsar. Våra blev lätt godare än orginalen. Såsen var så god så vi nästan dog. 
 Kristian såg på grillmästarna på tv och fick för sig att han ville laga de ultimata ribsen för att överglänsa de svenska deltagarna. Han köpte ny grill och nya redskap. Jag tvivlade lite, men jag måste nog säga att Kristian lyckades nå sitt mål. BÄSTA RIBSEN EVER! Det tog lääänge men det var SÅ värt de!  Nästan så de var bättre en midsommarens entrecote! 
Förra helgen for jag till villan med mamma och pappa. Jag och mamma metade och drog upp 13 matfiskar och massvis av små abborrar. 
 På kvällen rökte vi fiskarna och åt dem med knäckebröd och nypotatis! Sjukt gott. Mamma tyckte vi behövde fira våran fångst och öppnade en flaska skumppa ;) 
 Tänk att vi hittade massvis av kantareller redan i slutet av Juni. Vi hittade massvis av myggor också (lät som att man stod mitt på en formel1 bana) så vi tog bara de största. En del av dem blev en god sås till kvällsmiddagen. Första bilden är den vackra skogsblomman Linnea. 
På måndagsmorgonen promenerade jag till jobbet i brändö. Jag tog rutten längs med stranden, trots att den är lite längre. Det var så underbart väder, varmt och stilla.  Vasa är allt bra vackert ibland! 

Inga kommentarer: