torsdag 4 juli 2013

Drastisk förändring?

Åååh, jag vill ändra allting just nu. Lägenheten, utseende, matvanor..allt! Eller okej, kanske inte riktigt allt, men nästan. Jag är så sugen på att färga håret ljusbrunt eller ännu mörkare? Det jag är ännu mer sugen på är att klippa en stor rufsig pannlugg. Har i flera månader gått förbi spegeln och vikt upp allt mitt hår för att se hur det skulle se ut att ha en jättelik pannlugg och varje gång skrattar jag åt mig själv för det ser himla komiskt ut. Men en böjd hårtuss går ju inte att jämföra med the real deal. Nu har jag sett likadan ut i flera år känns de som och just nu är mitt hår en sån tråkig längd, sådär halvlångt och vägrar locka sig som det annars brukar göra. Så frågan är nu om jag skall spara långt hår igen och klippa en fet pannlugg eller om jag skall klippa av det och skapa en liten söt page med fet pannlugg? 

Otroligt hur man aldrig kan vara nöjd. I tonåren hade jag alltid pannlugg, när jag blev äldre hatade jag den och kämpade i flera år med att spara ut den. Nu sitter jag här igen och vill kapa av skiten på nytt. Kommer helt säkert att ångra mig igen om en tid, men lika bra att kapa av så mår mitt stackars hår kanske lite bättre en tid. Äh, kanske detta också bara är nån fånig fas som går över om en tid (; 

Angående matvanor så har jag ätit alldeles för mycket skräp på sistone. Jag önskar jag kunde hitta en mellanväg, ett sätt att äta som är hälsosamt och som gör att jag håller min idealvikt. Lchf är gott och effektivt men min kropp kontrar med svindel och en massa andra mystiska besvär. Känns inte som att det är värt det i längden. Och när jag äter vanligt så känns det som att kolhydraterna lägger sig överallt och kroppen sväller upp vid minsta lilla vetekorn. 

Sådär, nu när jag har gnällt färdigt över mina ytterst stora problem så skall jag börja göra mig klar för jobbet.  Eller först skall jag gå in via stan och försöka hitta något billigt jag kan ha på mig på en släktträff vi skall på i helgen. huff, hatar att shoppa då man måste. 

Inga kommentarer: