tisdag 9 juli 2013

Diors mascaror

Senaste året/åren? har jag kört med mascaror från Christian Dior. Tänkte dela med mig av mina erfarenheter ifall det finns någon som är i akut behov av ny mascara eller för mig själv som "minneslapp".


1. Diorshow Iconic (stupid me har vänt den fel väg så namnet är på baksidan...)
Denna mascara köpte jag efter att ha blivit tipsad om den både från vänner och forum på internet. Den har en tjock borste som verkligen separerar fransarna och ger dem fin färg. Mascaran överlag är super och ger en fina fransar. Den förlänger dock inte fransarna så mycket. Det jag gillade bäst iconic var att den håller i vått och torrt trots att den inte är vattenfast. (Borde finnas som vattenfast också) Bra mascara! 

2. Diorshow Iconic overcurl
Som ni ser på borsten och kanske förstår på namnet så ger denna mascara fransarna en extra curl. Denna mascara använder jag just nu och är mer än nöjd! När denna tar slut kommer jag troligtvis att köpa en likadan igen. Den både ger fransarna en form, klimpar inte så mycket och håller under alla omständigheter trots att inte denna heller är vattenfast. Ifall den kommer i kontakt med vatten så "flagnar" den bort och skapar inte pandaögon som så många andra mascaror gör. Iconic overcurl förlänger fransarna mer än Iconic men den ger inte lika "perfekta raka fransar". Denna är min klara favorit hittills! 

3. Diorshow Blackout
Denna mascara köpte jag för att jag ville ha långa, tjocka och svarta fransar. Den levererade verkligen det också, nästan för tjocka för mig. Den har en tendens att klumpa sig och den är väldigt klottig av sig (eller så är det bara jag som är ostadig på handen..) Man får väldigt definierande ögon med denna mascara och den förlänger fransarna ganska så mycket. Denna skulle jag rekommendera att man köper som vattenfast för iallafall jag hade problem med pandaface efter att ha haft på den bara nån stund. (Jag har inte testat den vattenfasta) 

3 kommentarer:

Anna sa...

Testat Lancomes mascaror? Dom är riktigt bra! :)

Sofia Troberg sa...

Ne har faktiskt inte testat men hört mycket bra om dem :) Jag funderade faktiskt att köpa en från Lancome vid ett tillfälle men sedan sa de vid kicks att diors håller bättre och trillar inte ner under ögonen så jag köpte en sån iställe ^^, Hålls lancomes mascaror på bra? Eller vilken använder du?

Anonym sa...

Håller fullständigt med om Overcurl. Har det senaste året använt bara den. Helt nöjd.