onsdag 3 juli 2013

Onsdagen i bilder

Min morgon började uruselt. Jag vaknade med smäll huvudvärk kring ögonen och nacken och trodde min sista stund var kommen (typ..) Men min vän burana (läs: typ 3st) lyckades rädda min dag och jag kom på benen igen efter en liten tupplur. Klockan halv 12 skulle jag gå iväg till jobbet och såklart blir himlen plötsligt helt svart och man börjar höra små söta muller...Tur som fan att det inte orkade upp, annars skulle jag inte bara ha kommit till jobbet genomblöt och arg utan också livrädd, hysterisk och genomsvettig. Fast jag fick iallafall användning av min prickiga regnrock. Hihi

Ser inte så dramatiskt ut på min bild, MEN JA LOVAR DE VA! 
Efter jobbet hade vädret börjat tycka om mig igen och vi for iväg till Karperö för att klippa och trimma gräset. Kristian får stå för dagens snyggaste outfit. 
Hittade även några kantareller som jag lät vara kvar så de får växa till sig!
Denna söta jättegroda/padda ? Räddade jag från en säker gräsklippardöd. 
Jag trodde det var en stor groda när jag hittade den, men kanske det är en padda? Bebispadda? Har faktiskt ingen aning om hur stora paddor skall vara för det är så sällan man ser dem i Vasa. De är väl mer vanliga söderut? Rätta mig om jag har fel, jag är ingen padd-expert (; 

2 kommentarer:

Min Naturliga Sida sa...

Fina bilder och tur att Åskar blev kvar i Raumo ! Kräket är helt klart en PADDA - inte groda ! ;)

Sofia Troberg sa...

Jo där kan den lämna också!
Jo jag googlade och konstaterade ganska fort att det nog är en Padda! :D Lite pinsamt nog för naturnörden att inte se det direkt (;