onsdag 31 juli 2013

Motorcykelresa dag1 (Vasa-Tammerfors)

 Kristian hämtade upp mig från jobbet på torsdagen med varsin subway och ett finurligt leende på läpparna. Tror det håller på att bli en tradition med subway istället för födelsedagstårta (; Bästa kakan ever. Nåja sedan körde vi hem och jag visste ju att vi skulle åka någonstans men inte vart eller hur eller med vem. När vi kom hem och jag har varit nervös hela dagen och tänker att "äntligen får jag veta vad som skall hända", men se nääää int fick ja veta någå heller utan istället tar Kristian en vacker bild på min sura min och mitt ytterst fina långfinger. (snälla ignorera röran i bakgrunden....)
Sur brud som inte får ta med sig smink och nagellack och alla 500 toppar hon sku vila ha med som ombyteskläder. Var just och just så jag fick ta med tandborsten. herrejestas...Värst av allt var ju att jag inte fick ta med min systemkamera utan bara telefonen och min lilla lila samsungkamera. Haha! 
Äntligen kläcker Kristian ur sig att vi väntar på att någon skall hämta upp oss. Det visade sig vara Tabu och vi körde iväg till tågstationen. 
Nervös brud. 

vacker tågvy tagen med telefonkameran. 

 Egopics på tåget!

 Bytte tåg i seinäjoki

Framme i Tammerfors är jag fortfarande lika förbryllad och Kristian avslöjar att han har en presentation av mitt födelsedagsprogram när vi kommer fram till hotellet där vi skulle sova. 
Efter att Kristian berättat om programmet och våran rutt och alla grejer vi sku göra närmsta dagarna så var jag helt överlycklig men omtumlad. Samlade mig lite med en kort promenad och lite dricka vid stranden. Vackert är det ju i Tammerfors. Vi köpte morgonmål och sedan sovdags. 

Inga kommentarer: