söndag 5 augusti 2012

Powerpark

Idag har vi varit på ett regnit powerpark med Mia och Markus. Så jäkla kul! Jag fick köra riktig go-cart första gången i mitt liv och fick även prova två nya attraktioner i nöjesparken. Jag kände mig ganska stolt då jag dessutom körde mammas bil hela vägen dit utan större problem. 
 Kristian, Markus och Mia är exited då det snart är våran tur att köra. 
 Jag var dödsnervös som nybörjare. Men som tur gick det bra och jag överlevde. Var faktiskt riktigt kul! 
 Vi körde på inne-banan eftersom det regnade där ute så den stora banan var stängd. 
 Sedan "pizza-puffet" som finnarna kallade det.
 Sedan var det dags för nöjesfält! Underbart!
 En av mina favoriter typhoon
 Åka berg och dalbana, måsta zooma in bilden, kolla in markus vrål..... HAHAHA!
 Mes-Kristian har fotat oss då vi åkte. 
 Här åker vi typhoon och fegisen har fotat igen. 
 Här åker vi en släng-gunga högt uppe i luften. Mia har fotat. 
 Hittade dö-snygga brills inne på en souvenir-shop. 
 Kristian gick ett varv till frissan. Ganska hot.....
 Jag och Markus åker booster!
 Booster är min favorit! Härlig känsla fastän det ösregnade och vi blev plaskblöta. Haha, mina ben står ut åt alla håll. 
 Läste på powerparks hemsida att gungan i booster kan accelerera upp till 100km/h under åkturen! JAIKS! 
 På vägen hem ösregnade det. Fin regnbåge fick vi se iallafall. 
Kristian fick lov att köra hem då väglaget och sikten var så dålig då det öste ner på samma gång som solen sken. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

GÄLIT! :) //Lena

Mia sa...

Awesome day !